Stavanger: Introduksjon av nytt Lervig-øl på Gladmatfestivalen torsdag 21. juli

Lervig introduserer sitt nye butikkøl, Betty Brown, i sitt telt på Gladmatfestivalen i Stavanger, torsdag 21. juli kl 12:00. Der er inntil 10 gratis plasser for hardcore ølentusiaster, og jeg er bedt om å invitere verdige deltakere. Send meg derfor en PM via forumet, SMS (98644698) eller e-mail hvis du har anledning til å stille.

Betty Brown er en videreutvikling av Cardinal Brun & Blid, og skal være litt mer "typeriktig" som brown ale betraktet, med litt mer avdempet humle og litt mer maltsødme.

Mvh
Sigmund Melberg
 
Drakk denne her om dagen etter å ha fått en flaske fra "nissen" i posten. Spennende satsing. Liker spesielt at den er mye bitrere enn mange andre tilsvarende øl i markedet. Betty Brown går det ekle skvipet Newcastl Brown en høy gang.
 
Drakk Betty Brown i kveld, og likte den veldig godt!

Muligheter for å spørre om oppskrift, eller forslag til hvordan en nybegynner kan prøve seg på noe lignende?
 
Jeg kan høre med Mike om han vil dele oppskrift. Signaturhumla i brygget er iallefall Pacific Gem.
 
Odland skrev:
Jeg kan høre med Mike om han vil dele oppskrift. Signaturhumla i brygget er iallefall Pacific Gem.
Det hadde vært kjempefint. Likte den veldig godt.

Vet du i samme slengen hvilke kjeder som fører Betty Brown? Meny? Centra? Noen andre? Virkelig et øl jeg må ha stående noen flasker av :)
 
Takker for informasjonen :)

Da får jeg plukke opp noen neste gang jeg er innom en av de. Absolutt verdt å ha stående.
Så får man også håpe at man får oppskrift, eller iallefall noen hint til en måte for en amatør å kunne lage noe i nærheten :)
 
Tilbake
Topp