Stc1000 hjelp?

Cesar

Kjøpte meg en stc1000 og har kobla den. Har testa den med lampe og føner for å sjå om den fungerte, og alt virka normalt. So laga vi eit brygg, og tok i bruk vårt nye gjærings skap. Den har stått på 21 c i over 2 veker. Og da tenkte eg at eg skulle starte cold crashinga. Satt stc 1000 på 2 c, men den stopa på å kjøle ned på 13 c. Og kjøleskape slår seg av. Har holdt seg stabil på 13c 1 dag no. Noken som har opplevd ditta før? Eg drog ut kjøleskaps komtakten og har testa kjøleskapet og den fungerer. Eg har sjekka instillingane på stc 1000 og alt er stilt inn på det eg programerte det på. F1: 2c, f2 0.5, f3 3 min og f4 0

Har du koblet direkte på kontakten til kjøleskapet eller på kompressoren.?

Kan være eksisterende termostat som fucker opp for deg.

Har du koblet direkte på kontakten til kjøleskapet eller på kompressoren.?

Kan være eksisterende termostat som fucker opp for deg.

Eg har ikkje gjort noko med kjøleskapet, eg trur også termostaten på kjøleskapet er aktiv. Er det ein måte å deaktivere den på?

Det første og enkleste først. Står kjøleskapet på full guffe? Dersom den står på f.eks. 3 vil det jo gi seg før det er så kaldt som det kan bli. Setter du kjøleskapet på 7 eller hva som er max vil det kjøle mye lenger ned før den interne termostaten slår av kjølingen.
Står det allerede på max, så er det jo ikke det.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Som larsulv skriver er det det første du må gjøre. Fungerer ikke det så kan du koble deg direkte på relet på kjøleskapet. Da vil du gå utenom den originale temperatur føleren

takk for all hjelp. har fått fiksa det no :) endte opp med att eg tok ut av den orginale føleren, kobla om. so no funker både stc med cold crashing og lyset på kjøleskaps døra. :)

Tilbake
Topp