Stoppet gjæring - igjen

Jeg har lurt litt på hvordan vi skal vurdere disse kartene. Det er fort gjort å tenke at nærhet på kartet, som antyder nært slektskap, også antyder likhet i egenskaper. Men det er vel ikke nødvendigvis tilfelle? Jeg og fetter'n min er i nokså nær slekt, men vi kan være rimelig ulike allikevel. Mens en fyr i nabolaget som jeg overhodet ikke er i slekt med, kan være veldig lik meg på vesentlige måter.
Det er der postmann kommer inn i bildet
 
Var rett før jeg ga opp i går kveld, men lot den stå tilo i dag før jeg skulle ta en avgjørelse. I dag målte jeg SG til 1020 så da er den på tur. 4 streker til nå så er den i boks og kan gå i coldcrash. Regner med den er der i morgen

Takker alle som har hjelpe meg underveis. Lite om noe slår Norbrygg forumet når det gjelder ølbrygger spørsmål
 
Var rett før jeg ga opp i går kveld, men lot den stå tilo i dag før jeg skulle ta en avgjørelse. I dag målte jeg SG til 1020 så da er den på tur. 4 streker til nå så er den i boks og kan gå i coldcrash. Regner med den er der i morgen

Takker alle som har hjelpe meg underveis. Lite om noe slår Norbrygg forumet når det gjelder ølbrygger spørsmål
Hvordan endte dette prosjektet og hvordan smakte de andre batchene med m84?

Jeg har 45 liter tjekkisk pils til gjæring nå med m84. Var livredd før pitch etter å ha lest om en del dårlige erfaringer, men forløpet her i huset ser ut til å gå riktig så bra. Target FG nådd på den ene tilten nå på dag 5.
1713168841388.png
 
Tilbake
Topp