Strømskap/ proskap hjælp!

Skjønner. Det er så herlig med dette forumet, at det finnes folk som kan gi deg gode forklaringer på ting.
Men det samme ville jo vært tilfelle om jeg hadde en 32a kabel ut fra sikringsskapet...ved full belastning på alle 4 kurser..
Uansett.. Jeg har 2 stk 3,5kw elementer, 1stk 2kw element 2stk til sammen 3,5 kw på hver sin kurs. Det blir 12,5kw. Hmm. Bittelitt i overkant. I tillegg noen få W på ventilasjonsvifta, div styrestrøm her og der..

Tror Miguel må komme på besøk en dag og gi meg noen gode forslag over en øl eller tre..
 
Kjenner jeg begynner å bli forvirret her nå.

Kort og godt er det det på bilde #4 du vil ha ja. Der har du jordfeilbryter på hver kurs som er gull.
 
Er litt uviten på regler på det her, men er ikke dette noe man kan kjøpe relativt billig på clas/biltema/annet og få en elektrikkervenn til å koble (evt gjøre selv)?
 
Tror ikke du får mye 63A på CO, tror maks er 32A. Tungstrøm er dyrt, går en passe mengde strøm gjennom det som kan fritere det meste.
 
Kjenner jeg begynner å bli forvirret her nå.

Kort og godt er det det på bilde #4 du vil ha ja. Der har du jordfeilbryter på hver kurs som er gull.
For å ta bort forvirringen. Jeg bruker nok mer strøm enn elimportørskapet kan levere alene. Da trenger jeg enten en adapter, eller bilde nr 4 i finn.no annonsen. Uansett hadde det vært hyggelig med Miguel på besøk.
 
Er nok bare jeg som har blitt vant med det siden vi bruker det på jobb ;-)
Onninen har hverfall alt man trenger, men pris vet jeg ikke noe om :)
 
Haha, jeg skal si fra en dag jeg er i byen med to ledige hender for et glass i hver av de ;)

Uansett så er det latterlig mange andre her som har langt bedre peiling på strøm enn meg.

Men #4, hvis det er det du trenger, så kjøp det, prisen var fin og virket det som.
 
Er nok bare jeg som har blitt vant med det siden vi bruker det på jobb ;-)
Onninen har hverfall alt man trenger, men pris vet jeg ikke noe om :)

Bruker selv 256A camlocks 400V på jobb i ny og ne, og ikke at jeg har hatt mine uhell med det, da ville jeg nok ikke vært her og pratet skit, men har mang en gang fått 120V gjennom meg, og det er ubehagelig nok
 
Har tidligere jobbet med 390V likestrøm. Det svir bra, og smeller høyt hvis noe går galt ;-)
 
Har tidligere jobbet med 390V likestrøm. Det svir bra, og smeller høyt hvis noe går galt ;-)
Dette er veldig OT..

Jeg var på tjuvholmen for en tid siden. Strømmen min gikk (32A blå), løp ned i sikringsskapet og flippet opp den byteren jeg leste feil på. Tror det gikk over 200A på den med 400V, den jeg vippet opp, og det var noe feil med kursen. Hoho! Når du sier smeller høyt så tror jeg godt på det. Eneste gangen jeg har vært borti noe sånt og holdt på å pisse i buksa. Strøm kødder man ikke med.
 
Tilbake
Topp