• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Tappekraner til salgs

Brynsj

Norbrygg-medlem
Fikk mine Perlick Perl 545PC i posten i dag ;D, så da trenger jeg ikke disse to tappekranene. Selger dem derfor. De er ubrukt og det er kun selve kranene, ingne koblinger, se bilde. Pris 250 kr stk.
 

Vedlegg

  • Tappekran.jpg
    Tappekran.jpg
    243,7 KB · Sett: 1.401
Det er helt vanlige forkromede kraner i messing. De fulgte med tappetårnet jeg kjøpte fra Homebrewstuff.
Ser at prisen på disse blir rundt 400 med frakt, så det blir prisen, om du er interessert.
 
Det vil jeg tro, siden Perlick kranene jeg har kjøpt passer til koblingene på tårnet.
 
Jeg kunne vært interessert, men når Perlick 525SS ligger under 150kr over hos Petit Agentur, så blir prisen litt stiv for meg.
Om du vil forhandle på prisen kanskje, selv om jeg egentlig hadde tenkt meg 2 Perlick-kraner når jeg først mekket kegorator. Om de ikke blir ille i pris er det jo alltid greit med et par i bakhånd, men ...
 
Ikke meningen og kapre tråden, ;) men vurder å selge 4 stk perlic 575SS med 4" shanks

Om noen vil gi meg et bud. Send meg pm


Solgt
 
Brynsj skrev:
Ingen som er interessert i å gi disse kranene smaken av øl?
Ærlig talt Brynsj.
På dette forumet er vi alle snille og greie, som prøver å hjelpe hverandre i denne fantastiske hobbyen.
Disse kranene har vært diskutert før flere ganger. For oss normale hjemmebryggere, som bruker krana av og til er dette MØKKAKRANER.
Det vet du sikkert selv også. Det er selvfølgelig derfor du har byttet til Perlick.
Sjøl har jeg 4 sånne kraner liggende i en skuff. Der skal de få ligge.
Jeg kjøpte dem da jeg ikke visste bedre. Det er kun Perlick som funker for oss som ikke bruker krana flere ganger hver dag.
Legg dem i en skuff. Heng dem på veggen. Se på dem som et godt minne.
IKKE dytt dem på nye uerfarne bryggere på forumet, som ikke har fått med seg alle tidligere diskusjoner.
 
Interresant svar Kjetil. Persolig har eg to kraner kjøpt på Ebay for noen hundre som eg syntes fungerer greit, har bare hatt dei i 2 måneder, men likevel.
Det eg lurer på, er hvorfor er det bare Perlic som duger? Godt mulig det er Perlic eg har, sjølv om eg tviler. Har det med bakterier i utløpet?

Hilsen uerfaren bygger som trudde ein krane var ein krane.
 
Nei, det har ikke med bakterier å gjøre.
Perlick har en innvendig lukkemekanisme.
Kranene her, med et stempel som åpner og lukker i "friluft" setter seg fast i gammelt øl. De er rett og slett ubrukelige. Hvis de står ei uke uten bruk, setter de seg fast. Rett og slett.
Mine fungerte en stund, men ble verre og verre.  Til slutt var jeg redd for å rive hele krana ut an øleskapveggen.
 
Ketil skrev:
Nei, det har ikke med bakterier å gjøre.
Perlick har en innvendig lukkemekanisme.
Kranene her, med et stempel som åpner og lukker i "friluft" setter seg fast i gammelt øl. De er rett og slett ubrukelige. Hvis de står ei uke uten bruk, setter de seg fast. Rett og slett.
Mine fungerte en stund, men ble verre og verre.  Til slutt var jeg redd for å rive hele krana ut an øleskapveg

Bare fordi du personlig ikke gidder å vedlikeholde kranene dine, er det ikke det med sagt at alt annet enn perlic er dårlig. Har selv slike kraner og ingen problemer med klister. Hvorfor? Vedlikehold. Gi de en dusj starsan en gang i blandt og vask kranene ved fatskifter. Værre er det faktisk ikke. Rene kraner huser mindre skumle mikrober.

At perlic er mest bling og gir mest kred har vel de aller fleste fått med seg.
 
Ketil skrev:
Brynsj skrev:
Ingen som er interessert i å gi disse kranene smaken av øl?
Ærlig talt Brynsj.
På dette forumet er vi alle snille og greie, som prøver å hjelpe hverandre i denne fantastiske hobbyen.
Disse kranene har vært diskutert før flere ganger. For oss normale hjemmebryggere, som bruker krana av og til er dette MØKKAKRANER.
Det vet du sikkert selv også. Det er selvfølgelig derfor du har byttet til Perlick.
Sjøl har jeg 4 sånne kraner liggende i en skuff. Der skal de få ligge.
Jeg kjøpte dem da jeg ikke visste bedre. Det er kun Perlick som funker for oss som ikke bruker krana flere ganger hver dag.
Legg dem i en skuff. Heng dem på veggen. Se på dem som et godt minne.
IKKE dytt dem på nye uerfarne bryggere på forumet, som ikke har fått med seg alle tidligere diskusjoner.

Wow!
Hadde jeg ant at jeg skulle bli anklaget for å prøve å lure andre medbryggere, så hadde jeg aldri lagt kranene ut for salg. Disse kranene fulgte med tappetårnet jeg bestilte fra Homebrewstuff. Min mening i utganspunktet var å bestille Perlick med kompensator( har det på en annen kran fra candirect), en funksjon jeg setter stor pris på, men det ble feil med bestillingen. Etter litt fram og tilbake fikk jeg Perlick kranene jeg hadde bestilt tilsendt fraktfritt, bra service.
Dermed sitter jeg med disse to kranene jeg ikke trenger og aldri har brukt, vet derfor ikke noe om hvordan de fungerer. Har kun tappet meg noen øl med tilsvarende kran hos brodern, noe som har gått helt fint.
Jeg er klar over at Perlick ansees som kvalitet, grunnen til at jeg kjøpte dem. Hovedgrunnen er kompensatordelen, så jeg slipper å tenke på slangetilpasninger, skumproblem osv. Det er nytt for meg at slike enkle kraner er å betrakte som ubrukelige møkkakraner, dårligere enn Perlick javel, men ikke totalt ubrukelig. Om så er tilfelle er det kanskje best at denne tråden får dø en stille død.
 
Tilbake
Topp