Temperaturstyring av kombiskap?

Ørnegård

Norbrygg-medlem
Har lest på forumet at mange bruker kjøleskap med en temperaturføler inne i skapet som slår av og på strømtilførselen til kjøleskapet for å holde f.eks. 10 grader.

Har noen erfaring med å gjøre dette på et kombiskap hvor halve skapet er en fryser? Regner med at temperaturen i fryseren også vil stige med et slikt opplegg, men vil det fortsatt være frysetemperatur (om ikke akkurat -18)?

Har veldig lyst til å brygge lager, men har da forstått at en trenger ca. 10 grader under gjæring. .. Har forsøkt å stille kjøleskapet på det laveste effekt men kom ikke over ca. 5-6 grader. ..

Jeg har gjort det flere ganger. Så lenge jeg har holdt tempen i kjøleskapet på ca. 10 C, så har det gått helt fint med frysen. Sist jeg gjorde det målte jeg vel aldri høyere temp i fryseren enn -16 °C.

Supert! Er det denne UT-200 fra bryggselv.no veien å gå eller finnes det noe rimeligere alternativ? Ser de har den på ebay til ca. 40 $ og selv med frakt blir det vel rimeligere enn bryggselv som skal ha 599,- ?

Ørnegård skrev:
Supert! Er det denne UT-200 fra bryggselv.no veien å gå eller finnes det noe rimeligere alternativ? Ser de har den på ebay til ca. 40 $ og selv med frakt blir det vel rimeligere enn bryggselv som skal ha 599,- ?

Kjøp fra Bryggselv.no du. Kjekt med norske garantier, samt støtte opp om lokale aktører :)

Det går ann å kjøpe en STC-1000. Men det er en del knot med disse da man må koble en del selv. Er man ikke helt stø innen elektronikken er ikke dette veien å gå.
UT200 er fantastisk. Plug&Play rett og slett. Enklere får man det ikke. Og er verdt pengene.

STC-1000 er som mer Plug & Pray :D:D:D
Jeg har kjøpt en, venter bare på å få frigjort fryseboksen, det er jammen hardt arbeid.

Nainainai Erlend. UT200 er Plug&Play. STC1000 er koble, kalibrere og fungere :)
Klager ikke over STCen, men skal ha meg en UT som er litt mer "handy"  :)

Tror jeg bør holde meg unna nobrygg når jeg er på jobb. Switcher mellom stress på jobben og norbrygg. (Må jo følge med). Beklager Erlend :D

Tilbake
Topp