The Hydra

Gard

 
qynuhuqa.jpg


Ferdig å klargjøre nyinnkjøpt dyppkjøler fra Jaded Brewing for helgas brygging.
Ifølge websiden skal det være snakk om "the world's fastest immersion chiller". Sålenge kjølertiden min kan kuttes betraktelig vil jeg være fornøyd.
Førsteinntrykket er godt, det later til å være godt håndverk. Konseptet er tre kjølespiraler koblet til et vanninntak.
 
Du får passe godt på den, det er mye tyveri av metaller rundt om for tiden  8)
Men jeg skulle gjerne hatt den, kjøler klart bedre enn det jeg har.
 
treng litt vasstrykk denne kjølaren -  23 liter i minuttet greier ikkje eg i mitt kjøkken.

generelt så vil 3 kjølarar på 5 meter verka betre enn ein på 15 meter og mengda og temperaturen på kjølevatnet spelar også inn.
 
Kan forøvrig også opplyse om at jeg av en eller annen grunn slapp å betale moms og tollbehandling selv om prisen på 155 $ var tydelig deklarert på pakka og den ifølge sporinga tilbrakte en natt "til importvurdering og tollbehandling"... :)
 
Gard skrev:
Kan forøvrig også opplyse om at jeg av en eller annen grunn slapp å betale moms og tollbehandling selv om prisen på 155 $ var tydelig deklarert på pakka og den ifølge sporinga tilbrakte en natt "til importvurdering og tollbehandling"... :)

Ikke vær for sikker på det, det hender fakturaen på moms kommer i postkassa etter noen dager, kommer an på transportfirma.
 
Jeg har faktisk opplevd å få faktura på tollbehandling, mva, og toll på en seiljakke/bukse jeg bestilte på ebay, 3 måneder etter.
Da med et følgebrev fra posten at de beklaget at den slapp igjennom uten at jeg hadde betalt ved henting.
 
Da er Hydraen testet ut. Kjølte ca 40 liter fra kok til 15 grader på 25 minutter. Med justering av whirlpoolarm bør tiden gå enda lengre ned... Godt fornøyd.
 
Tror du bør koble den på en kraftigere kran. Min heller elendige dyppkjøler fra Speidel pleier å dra 50L fra 100 til 16c på rundt 15-20 min. Den er dog koblet til en vaskemaskinkran, som har ganske høy l/min.
 
Skal også legges til at jeg ikke flyttet kjelen fra komfyren under kjøling (mest på grunn av latskap).
 
Testet den flere ganger. Uten å flytte kjelen fra plata (grusomt å flytte på kjele med 45 liter kokende vørter). Ligger på ca 20 minutter for nedkjøling av batchen,
 
Kan forøvrig også opplyse om at jeg av en eller annen grunn slapp å betale moms og tollbehandling selv om prisen på 155 $ var tydelig deklarert på pakka og den ifølge sporinga tilbrakte en natt "til importvurdering og tollbehandling"... :)

Hvordan gikk det, slapp du unna moms og toll? Vurderer og bestille ny kjøler fra JaDeD selv.
 
Tilbake
Topp