Tilsette CBC i hver enkelt flaske, hvor mye CBC?

Hvordan gjør jeg det?
Vurderte å kjøpe en Sodastream, men kanskje jeg da lager en gusher på direkten??
Er ikke interessert i å jekke alle flaksene, helle de i fat og karbonere. Ser for meg det blir superoksidert øl, og ikke har jeg fatanlegg heller.
Men tar imot alle tips.

Jeg synes du tar sjanser hvis du prøver å få i gang gjæring i flaskene her. Å gjøre det med en annen gjær, som for alt du vet er flinkere til å spise sukker av ulike slag enn den som har stoppet opp, er å gamble: "CBC-1 referments beers up to 12-14% ABV due to its high resistance to alcohol and pressure;" Du har bare hatt 50% utgjæring, og selvfølgelig er det masse gjærbart sukker igjen i dette ølet. Jeg maser om dette fordi jeg er alvorlig bekymret. Jeg har hatt flaskebomber sjøl, og veit hva det dreier seg.
 
Hvordan gjør jeg det?
Vurderte å kjøpe en Sodastream, men kanskje jeg da lager en gusher på direkten??
Er ikke interessert i å jekke alle flaksene, helle de i fat og karbonere. Ser for meg det blir superoksidert øl, og ikke har jeg fatanlegg heller.
Men tar imot alle tips.

Det finnes skrukorker med "cornelius kobling". Da kan du karbonere på flasker.
Men usikker på om denne varianten finnes til bjørnunger/kork-flasker.
Finnes det, trenger du en co2 flaske (billigste er jo sodastream flasker),
En regulator og slike korker med kobling.
Skal sjekke kina om det finnes uten gjenger, men tviler på det..
Men det finnes små fat (2 eller 5 liter growlere) med cornelius kobling.
Da kunne du tømt noen flasker i slengen å karbonert på minifatet.
Www.hobbybryggeren.no
Han har sånne fat.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Jeg synes du tar sjanser hvis du prøver å få i gang gjæring i flaskene her. Å gjøre det med en annen gjær, som for alt du vet er flinkere til å spise sukker av ulike slag enn den som har stoppet opp, er å gamble: "CBC-1 referments beers up to 12-14% ABV due to its high resistance to alcohol and pressure;" Du har bare hatt 50% utgjæring, og selvfølgelig er det masse gjærbart sukker igjen i dette ølet. Jeg maser om dette fordi jeg er alvorlig bekymret. Jeg har hatt flaskebomber sjøl, og veit hva det dreier seg.
Du har fått med deg at dette ølet har hatt besøk av CBC tidligere, ikke sant?
CBC klarte ikke å gjøre noe særlig jobb videre da, så hva får deg til å tro at CBC igjen skal plutselig klarer å gjære ned "det vanskelige sukkeret".
Det eneste nye CBC har å forholde seg til denne gang er noen få gram ren sukker, og jeg har mine store tvil til om CBC da i det hele tatt vil klare gjøre noe mer en kanskje å spise litt av dette nye sukkeret.
CBC har allerede tapt mot vørteren tidligere, så jeg tror ikke ny CBC klarer noe mer.
 
Du har fått med deg at dette ølet har hatt besøk av CBC tidligere, ikke sant?
CBC klarte ikke å gjøre noe særlig jobb videre da, så hva får deg til å tro at CBC igjen skal plutselig klarer å gjære ned "det vanskelige sukkeret".
Det eneste nye CBC har å forholde seg til denne gang er noen få gram ren sukker, og jeg har mine store tvil til om CBC da i det hele tatt vil klare gjøre noe mer en kanskje å spise litt av dette nye sukkeret.
CBC har allerede tapt mot vørteren tidligere, så jeg tror ikke ny CBC klarer noe mer.

Nei, det hadde jeg ikke fått med meg.

Jeg skjønner bare ikke at det er mulig å ha fått bare 50% utgjæring uten at det må være igjen mye gjærbart sukker. Du sier jo sjøl at du skulle kunne drikke det som søt vin, og det er bare gjærbart sukker som smaker søtt. Beklager hvis jeg er en masekopp, men jeg klarer ikke å ikke si fra. Går ei flaske av i hånda di - eller i hånda til en annen - så ... vel, du kan jo sjøl tenke deg de mulige konsekvensene.

Men OK, nå har jeg mast nok, og skal holde kjeft:).
 
Tilbake
Topp