Jeg brygger for øyeblikket Hoppy Joe fra Brygg selv. Der følger det med en pk humle for tørrhumling, men det står ikke noe sted hvordan dette gjøres. Når skal den tilsettes? Skal den behandles på noe vis i forhold til desinfisering?
Det skal tilsettes rett i gjæringskaret når stormgjæringen har roet seg.. Ca 4-5 dager..
Trenger ikke behandles først, så det er bare å dumpe det rett oppi
Jeg brygger for øyeblikket Hoppy Joe fra Brygg selv. Der følger det med en pk humle for tørrhumling, men det står ikke noe sted hvordan dette gjøres. Når skal den tilsettes? Skal den behandles på noe vis i forhold til desinfisering?
I følge Hoppy Joe oppskriften (Har en på dunk ståendes selv), så skal tørrhumling skje 7 dager inn i gjæringen. Gjør som Løver sier, bare å kaste de rett oppi og lukke igjen lokket igjen. Står på hvite lappen som er på Humleposen. Står under "gjæring" minnes jeg.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.