Trenger hjelp til valg av PID setting og SSR

Beant

Norbrygg-medlem
Har nettopp fått et Solid State  rele' og PID i posten etter en tur på Ebay. men jeg har kanskje  kjøpt feil :roedme:

Utgang på PIDen jeg kjøpte står på  ON/OFF, men kan forandres til:

0-10 mA electric current output.
0-20mA On self defintion current output.
4-20 mA electric current output,
SSR drever electric ("levd"  mulig feil i bruks anvisning) =output and silicon controle Over-0 Zero spark pulse output
SCR silicon control shift-phase spark puls output'
OnOF relaybitcode controle output
Vi har et SSR 90A med innput 3-32 V DC har ikke annet data på den.

Hvilken output skal vi evt bruke?

Alle tips mottas  med STOOR takk :amen:


Beant Og Torga
Myra Hjemme Brygger Lag
 
Hei!
Jeg mener at vi brukte den settingen som går til SSR.
På min PID Kjøpt hos Tibetwalk på Ebay http://cgi.ebay.com/PID-Temperature-Controller-Fah-Celsius-40A-SSR_W0QQitemZ350032448608QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item517f8f4c60&_trksid=p3286.m20.l1116
er det en 2 leder som jeg koblet til SSR. Satte PID til å kjøre SSR og det fungerer.

Tror du må prøve :SSR drever electric ("levd"  mulig feil i bruks anvisning) =output and silicon controle Over-0 Zero spark pulse output

Jeg har 3 Fase SSR  og kjøleribbe kjøpt hos Elteco.no Var med SSR på PID jeg kjøpte , men den er bare for 2 fase og jeg har 3 fase 5 kw element.
Husk å bruke kjøleribbe til SSR, blir varmt.
Kjørte en PID setting( kalibrering) og da jeg brygget mitt første brygg på den fungerte det supert. ;D
Her er bilder av oppsettet mitt :    http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,2090.0.html
Lykke til ;D
 
Hei.

Takk for svar.

Har vel funnet ut at "utgangen" egentlig er et rele som man kobler ene lederen gjennom til SSR. Må med andre ord bruke en ekstern strømforsyning som går til SSR og slåes av/på av dette releet. Åpnet den opp og ser at utgangene ikke er koblet til noe internt, annet enn releet. Mangler så vidt jeg kan se en 6-leder flatkabel for å gi de andre utgangene (mA og V) :attevar:. Vil anta at dette gjøres for å selge de som forskjellige produkter, men tenkte å måle litt for å se om det faktisk er slik  :)

Tenkte å bruke en prosessorkjøler som jeg har liggende på SSR. Det må vel være tilstrekkelig?
 
Jeg bruker prosessorkjøler med ribbe på SSR og det holder i masse på en mindre SSR som krever mer kjøling enn din.

4-20 mA er standar styresignal til fx. instrumenter, de vil da vise 0 ved 4 mA og fult utslag ved 20 mA eller fult utslag på en servo.
dette og 0-10 og 0-20 er ikke aktuelt for deg.

Jeg har ikke selv brukt PID men vil anta at SSR utgangen vil levere spenning nok til å stryre SSRen, skjekk det før du begynner med eksterne strømforsyninger. Tror ikke releet er til funksjonen du beskriver.

Har du noe datablad å linke til
 
Hei.

Takk for svar.

Vi har lett på nettet etter datablad, men finner ingen ting. Alt som fulgte med var ei kort bruksanvisning.

I følge anvisning er utgangen på rekkeklemme 1+2. Er også en utgang mellom 2+3, men det tolker jeg til å være for å koble til avlesing av temp på eksternt display.

Når vi tester den på SSR så ligger releet inne til oppnådd temperatur, for så å slå ut. Vi har da 0 ohm mellom 1+2 når releet er inne, og uendelig ohm når rett temperatur er oppnådd. Releet slår ut og gir kontakt mellom 2+3. Vi måler ingen spenning på noen av disse.

Ved å sette den til mA utgang så slår ikke releet (ligger mellom 2+3). Er ikke i stand til å måle noen spenning mellom 1+2. Mener jeg burde avlest litt spenning (ca 8V?).

Når jeg åpner boksen er det 2 dobbeltsidige print. Kan ikke se eller ohme at utgangene er koblet til noe innenfor releet. Det er forboret 2 hull på hver av printbanene til de 3 utgangene, og rett på andre siden av releet er det boret 6 tilkoblinger. Var bare en tanke som slo meg at disse kobles sammen på andre versjoner for å gi mA utgang og eventuellt spenning for å kjøre SSR. Den som vi har kjøpt er merket "Relay" på output A og ingenting på output B. Den kunne ellers vært merket SSR, 0-10mA, 0-20mA, 4-20mA eller Scr på output A.

Modellbetegnelsen er SG-808D-8441 Tror produsenten er Dawn
Edit: En liten skrivefeil i modellbetegnelsen  :roedme:
 
OK, da blir det som du selv fåreslo.
En mobillader holder til å forsyne SSren gjennom relekontaktene, pass gjerne på at +/- er korrekt.
Lykke til.
 
Takk for det!  :skitbra:

Skal finne en lader eller lignende og foreta noen tester.

Blir spennende dette her. Mangler enda noe hardware for å få i gang et rims, men håper å ha alt på plass før vinteren.  :yes:
 
Tilbake
Topp