Turrhumla i går, kor lenge før flasking?

Sleppte rikeleg med snadder nedi IPAen min som står og kosar seg i gilen, hydrometerprøvem smakte lovande. US 05en har jobba frå 1064 til 1013 på ei veka, første gong under 80% med denne gjæren, men ser ut til å vera ferdig. Men altså: Kor tolmodig må eg vera etter at turrhumlene kom oppi? Skulle gjerne bryggja ein Amber og sett på litt av gjærkaka, og då må IPAen ut først.
 
Det tenkte eg og, ei veka eller så er vel vanleg etter tørrhumling. Men kvifor det, eigentleg? Eg forstår ikkje heilt grunnen. Ølet ser ut til å vera ferdig utgjæra, hydrometerprøven som eg pleier å setja varmt og godt for å sjå om det skjer noko har ikkje rikka seg. Kan ikkje ølet då like godt stå og kosa seg på flasker? Skjer det noko i gilen som ikkje kjem til å skje på flasker?
 
Gjæren må få rydde opp etter seg, samt det foregår klarning og ikkr minst at tørrhumla får slippe ut alle godstoffene sine.
 
Humla vil jo stor sett bli igjen i gjæringskaret (om du vil ha klar vørter) og om du prøver å få med mest mulig av humla over i flaskene vil de få en alt for lang kontakttid og usmak (gressaktige smaker) kan oppstå. Samt du vil få mer sedimenter i flaskene (bunnfall og slikt).

Men for all del - det blir jo gjort. Ikke at jeg ville anbefalt det dog men.
 
Hvis du har tenkt å bruke gjærkaka til et nytt brygg kan det være lurt å stikke om til et nytt gjæringskar når det ølet ferdig utgjæret, og tørrhumle i det. Da kan du bruke gjæra med en gang, og du slipper å ha masse humlerester i den. Så kan du la tørrhumlen få all tiden den trenger, og så tappe på flaske uten å ta med humla. Er faktisk litt ulekkert med humlepartikler som flyter rundt i ølen når man skal drikke den, selv om det ikke nødvendigvis har noe å si for smaken...
 
Tilbake
Topp