• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Utstyr for fylling av sodastream-flasker, til salgs i tromsø

Har 2 stk adapter som gjør at du kan bruke sodastream (425 grams) flasker mot en vanlig regulator. Disse koster normalt kr 120,- + frakt. Selger disse for kr 80,- pr/stk.
Har også en slange for å kunne fylle på sodastream-flasker (krever da også minimum 1 stk ovennevnte adapter), så slipper man å måtte betale en formue på å kjøpe/refille nye flasker hos forhandler hele tiden. Denne koster normalt over kr 300,- + frakt. Selger denne for kr 250,- (har hatt den i kun 1 uke).
Har også 4 stk 5 liters "kegs" som normalt koster kr 89,- + frakt. Selger disse for kr 50,- pr/stk.
Har ett tappetårn som passer til disse 5 liters kegs, som koster 380,- + frakt. Selger dette for kr 250,-. Da medfølger det også noen gasspatroner (tror det er 6-8 stk)

Dersom du bor i Tromsø, så blir jo det hele veldig enkelt :)
Hvis ikke, må den som kjøper betale frakten.
 
Hei, er interessert i den slangen for å fylle sodastream flasker, hvis du er villig til å sende?
Jeg har slik adapter, så trenger bare slangen. :)
 
hvor kan slike ting kjøpes for full pris?

Kunne godt tenkt meg å fylle opp mindre flasker, slik at jeg slipper å ha 6kg. stående i baren.

Har også tanker om å kjøpe "Mapcon ND 20" gass (tilnærmet beergas). Den selges kun i 20 og 50 liters beholdere, så hvis den kan stå i garasjen, og kun ha en 325g til hvert av fatene, så hadde det vært genialt.

Hva trenger jeg, og hvor kan jeg kjøpe det?
 
Er ikke 300g de gamle sodastreamflaskene som er utgått?
Uansett har ikke Gammelt & Nytt dem lenger.

Veldig interessant om noen har beskrivelse av hva som trengs for å lage dette, med fungerende linker.
 
Tim skrev:
Er ikke 300g de gamle sodastreamflaskene som er utgått?
Uansett har ikke Gammelt & Nytt dem lenger.

Veldig interessant om noen har beskrivelse av hva som trengs for å lage dette, med fungerende linker.


http://www.co2refill.eu/refill-your-co2-tank-for-sodastream
En trykkslange med mutter som passer på CO₂ flasker i begge ender.

En slik slange fikk vi laget av 2 stk standard slanger fra CO₂ brannslukkings apparat.
Slangene ble så skjøtet av et lokalt verksted som lager slanger. (hydraulikk verksted er et tips)

Kostet oss 50kr
 
Torga skrev:
Tim skrev:
Er ikke 300g de gamle sodastreamflaskene som er utgått?
Uansett har ikke Gammelt & Nytt dem lenger.

Veldig interessant om noen har beskrivelse av hva som trengs for å lage dette, med fungerende linker.


http://www.co2refill.eu/refill-your-CO₂-tank-for-sodastream
En trykkslange med mutter som passer på CO₂ flasker i begge ender.

En slik slange fikk vi laget av 2 stk standard slanger fra CO₂ brannslukkings apparat.
Slangene ble så skjøtet av et lokalt verksted som lager slanger. (hydraulikk verksted er et tips)

Kostet oss 50kr

Takker!  Har sendt mail til dansken som har den siden, de var tomme på lager nå.
 
Kan du ikke like godt kjøpe denne Tim?

http://bryggeland.no/catalogsearch/result/?a=all&q=Sodastream
 
Men er ikke dette en overgang fra stor CO2 flaske til Sodastreamflaske?
Kan man ikke skru dette sammen, og så skru opp krana og fylle liten flaske?
 
Nei den passer på sodastreamflaska i ene enden og i regulatoren i andre enden.
Altså sistnevnte er lik som utgangen på co2-flaska.
Hmm, kunne man fått en hun-hun med de gjengene kan det fungere som du mener..
 
Ja selvfølgelig. Nå skjønner jeg hva du mener. Her må vi nok finne en kompis med dreiemaskin og gjengeverktøy, men de CO2 flaskegjengene er vel ikke akkurat hyllevare.
 
Tilbake
Topp