• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Varmekappe og kobberhatt til Speidel 50L

Anders V. skrev:
Her er min særdeles effektive og analoge dampbortleder. :)
qybu2e7a.jpg

Hehe.. Denne er konge! Skal vedde på at den er like genial som den er enkel, selv om jeg får litt "to gode naboer"-følelse når jeg ser den!

Noe sånt må vi også få til!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Den løsningen så skammelig enkel og grei ut.
Stjal forresten en liten idè fra det bildet av talja.. Så ut som det var brukt to slike slangeklemmer til å holde kroken på plass, nesten flaut at jeg ikke tenkte på det selv.
 

Vedlegg

  • krok.jpg
    krok.jpg
    78,5 KB · Sett: 294
Ingemarh skrev:
Hehe.. Denne er konge! Skal vedde på at den er like genial som den er enkel, selv om jeg får litt "to gode naboer"-følelse når jeg ser den!

Noe sånt må vi også få til!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg planlegger en oppgradering til versjon 2.0. Det innebærer å bytte ut hyssingen med en tynn flaggline (helst gul) og å sette på en Speidel-logo.

Pass for øvrig på at bakkanten av "avlederen" kommer litt bak Speidelen, så det ikke drypper kondensdråper ned i kjelen.
 
Du trenger ikke så voldsomt løfteutstyr for å slippe å brekke ryggen. En enkel liten talje som dette gjør jobben.

Når det gjelder damp, så hjelper jeg dampen ut av kjellerdøra med 2 m plata som henger på skrå fra taket, fra kjelen og ut døra. Skikkelig rema-løsning.
ysaruju8.jpg
3yharahy.jpg
Hei!
Dette ser ut til å været en super løsning! Har 50-literen..og synes vinsj blir lit "meget". Kan jeg spørre hvor en får tak i disse dobbelttaljene?
Peder
 
Jeg kjøpte en krane på Netthandelen.no, med fjernkontroll :biersmile:
Kobberhatten har jeg brukt 1 gang, så den hadde jeg ikke kjøpt igjen....
@Torbjørn Refsnes Dersom du er aktiv og fortsatt ikke benytter deg av kobberhatten, ser jeg for meg at dett er flott bling som hadde kledd min Speidel 50 :) Så dersom du er interessert i å selge den har du en mulig kjøper her. (Eller andre med en til salgs... som måtte komme over tråden)
 
Tilbake
Topp