Vi samler oss for å smake på hverandres øl!

Staro

Norbrygg-medlem
Vi inviterer våre medlemmer til å bli med på en ølsmakekveld der vi smaker på hverandres øl. Alle som deltar må ta med seg minst et brygg til smakingen. Jo flere som deltar jo flere øl får vi smakt. Dette er et hyggelig sosialt arrangement der vi treffer andre med en lidenskap for ølbrygging. Dette er en samling som egner seg for nybegynnere og rutinerte brygger.

Hver deltager bør ta med seg ca halvannen til to liter av det ølet man tar med. Blir vi få deltagere tar du bare med deg resten hjem. Flasker bør være merket slik at du kjenner de igjen. Det er også lurt å ha med seg oppskrift/ingrediensliste eller bryggelogg for det ølet du har med. Vi trenger å ha litt kontroll på hvor mange som kommer så vi bruker vårt vanlige påmeldingssystem.

Er du ikke medlem i Norbrygg eller er medlem utenfor Oslo men vil veldig gjerne være med allikevel? Ta kontakt med meg på en PM.

Påmelding og mer info: http://kurs.oslo.norbrygg.no/?eventid=11
 
Sist redigert:
Ja dommere er også hjertelig velkommen. Men de får ta med seg øl som oss andre. Personlig er jeg mer nysgjerrig på hvor godt øl en dommer lager enn hva dommern syntes om mitt øl.
 
Vil bare bumpe opp denne og minne om at det er mulig for alle å være med på dette arrangementet. Bare send en PM dersom du ikke er medlem av Norbrygg Oslo.
 
Foreløpig bare 6-7 påmeldte, men så har det heller ikke blitt kommunisert utover her på forumet inntil mail til alle medlemmer ble sendt ut i går kveld. Så vi håper på noen til. Antall påmeldte kan sees på kurs.oslo.norbrygg.no.
 
Noen sterke ønsker om hva jeg skal ta med

Avveiningen er vel hva du er mest stolt av mot hva du helst vil bli kvitt? ;) Folk har forskjellige preferanser, men selv er jeg nå glad i humle, da.... #100-klone og Stone hørtes jo interessant ut.

Kan man komme uten øl?

Som det står i innkallingsteksten, er utgangspunktet at alle må ta med seg minst ett hjemmebrygg og at vi skal smake på hverandres brygg.
 
Som det står i innkallingsteksten, er utgangspunktet at alle må ta med seg minst ett hjemmebrygg og at vi skal smake på hverandres brygg.
Vel, jeg er tom for godt øl, men har noe som kunne vært brukt i et usmaks-kurs. (Har spart det i tilfelle det skulle bli utsatt for et mirakel.) Får stå over denne gangen, da. Kan ikke utsette sarte ølkjennere for slikt.:(
 
Vel, jeg er tom for godt øl, men har noe som kunne vært brukt i et usmaks-kurs. (Har spart det i tilfelle det skulle bli utsatt for et mirakel.) Får stå over denne gangen, da. Kan ikke utsette sarte ølkjennere for slikt.:(

Denne sarte ølkjenneren har utsatt seg sjøl for såpass mye med klar hjemmebrentbismak at han gjerne erfarer gleden ved å kunne konstatere at andre gjør liknende ting:p. (Men det er greit om ikke alle tar med det verste de har laget, altså.;))
 
Tilbake
Topp