• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Vurderer salg av BeerBrew bryggeutstyr

Vurderer å selge mitt «bryggeri» , fortrinnsvis til kjøpere i Kristiansund-Trondheimsomerådet.
Består av følgende:
1.stk BB30 1.gen. med hjemmesnekret varmekappe, montert kuleventil. Det ene løftehåndtaket er litt raklete/løst, har ikke sett noe videre på dette.
1.stk BB60 1.gen. med hjemmesnekret varmekappe, montert kuleventil.
2.stk kjølere, org. BeerBrew.
BB sirkulasjonspumpe m/slangestusser
En bit kobberrør (var plana å lage overrislingsmanifold en gang)
PID-regulator og effektregulator innebygd i en treboks (ikke ferdig med boksen, mangler toppen) med tilhørende PT100-sensor som er bygd inn i et T-stykke med slangenipler.
Jeg startet med en BB30, oppgraderte med PID-regulator, effektregulator og pumpe for kontinuerlig sirkulering. Snekret stativ for å lette hele prosessen, hvorpå pumpe og slanger ble stripset fast der hvor de måtte passe best. Med tiden ble det kjøpt en BB60, i all hovedsak for å kunne koke mer øl i slengen. BB30 og BB60 passer fint sammen, da BB30 fungerer som vannkoker for skylleprosessen, samt at man kan koke øl i den dersom man mesker med mye malt. Opptil 75L øl kan lages på en bryggerunde med dette ihht. Olbrygging.no.
Utstyret har "normal" bruksslitasje. Det er brygget rundt 500ltr øl totalt med utstyret.

Selges pga. at jeg har en speidel 50L i sinnet som nekter å gå..

Bud mottas.
 
Tilbake
Topp