Innkjøp av bryggeutstyr

Til manifolden trenger du 3 Ball lock for CO2 samt flere 8mm (5/16") til 1/4" FFL. manifolden tar 3 eller 4 stk avhengig av hva du bruker på inngangen, ball lock tar 3 stk.

Hvordan skal du koble gass til manifolden? en Carbonation Cap vil være en enkel måte, men den har 1/4 på røret så da må du bruke en overgang fra 1/4 til 5/16 eller 3/8 eller hva du bruker på gass.
Takk for innspillene. Jeg har lagt inn startpakken på cornelius med sodastream, trodde den dekket gasskoblingen. Skal gå over dette igjen :)
 
Forholdsvis stor bestilling dette.

Kan lite om fat, men erfaringsmessig får du svært god hjelp om du kontakter butikkene på e-post.

Sender du mail vil du få svar, be gjerne om pris også. Greit å presse litt på pris. Har du lokal butikk i nærheten er der alltid en god ide å stikke innom, mange av disse har konkurransedyktige priser, å betale noen få prosent ekstra er for mange verdt prisen for å få personlig hjelp.
 
Forholdsvis stor bestilling dette.

Kan lite om fat, men erfaringsmessig får du svært god hjelp om du kontakter butikkene på e-post.

Sender du mail vil du få svar, be gjerne om pris også. Greit å presse litt på pris. Har du lokal butikk i nærheten er der alltid en god ide å stikke innom, mange av disse har konkurransedyktige priser, å betale noen få prosent ekstra er for mange verdt prisen for å få personlig hjelp.
Tusen takk for tipset :)
 
Takk for innspillene. Jeg har lagt inn startpakken på cornelius med sodastream, trodde den dekket gasskoblingen. Skal gå over dette igjen :)
Om jeg leser rett følger det med en gasskobling.

Når jeg så manifolden tenkte jeg at du ville bruke den for å tilføre gass til 3 fat samtidig.
 
Om jeg leser rett følger det med en gasskobling.

Når jeg så manifolden tenkte jeg at du ville bruke den for å tilføre gass til 3 fat samtidig.
Ja det er riktig, manifolden skal tilføre gass til 3 fat samtidig, så du har rett. Det er noe mangler her.
 
@Kaffewit da har jeg oppdatert listen min :)

Corneliusfat 19 liter2,00 stk
Cornelius Fatpakke
Startpakke inkludert 19L Corneliusfat
1,00 Pakke
Piknik-kran med skumdempende slange inkludert ball lock kobling3,00 stk
CO2 manifold med 3 uttak, MFL gjenger med stengeventiler og MFL gjenger1,00 stk
Beskyttelse for MK4 Regulator Rustfritt stål1,00 stk
8mm (5/16") til 1/4" FFL Duotight Hurtigkobling7,00 stk
12m EVABarrier slange 4 mm ID x 8 mm OD
for øl og CO2. 5/32" ID x 5/16" OD
1,00 Pakke
Slangesett for lukket overføring
med stengeventil for enkelt mottrykk
1,00 Pakke
FlowStopper for fatfylling
med DuoTight sikteglass
1,00 stk
Grainfather G40 Bryggeapparat
46L bryggemaskin med WIFI
1,00 stk
Ball lock med blowtie overtrykksventil
Passer til FermZilla, Corneliusfat m.m.
1,00 stk
FermZilla 30L All Rounder
PET. Kan trykksettes opp til 2,4 bar
1,00 stk
Fermzilla Red Plastic Pressure Kit
trykksett til FermZilla gjæringstanker
1,00 stk
Floating Dip Tube Filter
filter til flyteball
1,00 stk
FermZilla 30L All Rounder
PET. Kan trykksettes opp til 2,4 bar
1,00 stk
Fermzilla Red Plastic Pressure Kit trykksett til FermZilla gjæringstanker1,00 stk
Floating Dip Tube Filter filter til flyteball1,00 stk
Belgisk Blond allgrain ølsett Lettdrikkelig lys og fruktig belgisk ale1,00 stk
Ball lock for CO2, med gjenger 1/4" MFL gjenger3,00 stk
Rød ball lock tilkobling for FermZilla Rød farge, plast. Carbonation Cap1,00 stk
6,5mm til 8mm (1/4" til 5/16") Duotight Hurtigkobling1,00 stk
 
Bor du i nærheten av Grimstad kan du spare en tusenlapp på den fatpakka i morgen. Forsåvidt også 500,- på en fatvasker. De skal ha åpning av grillavdelinga si i morra og kjører derfor disse på tilbud kun i fysisk butikk.
 
Ser det følger også med en piknikkran i fatpakken. Da ender du opp med 4 kraner og ball lock til øl.

Den som følger med fatet har ikke like tynn og skumdempende slange som de andre du har i listen.

Du trenger kanskje en kran og ball lock til Fermzilla om du skal tappe prøver.
 
Bor du i nærheten av Grimstad kan du spare en tusenlapp på den fatpakka i morgen. Forsåvidt også 500,- på en fatvasker. De skal ha åpning av grillavdelinga si i morra og kjører derfor disse på tilbud kun i fysisk butikk.
Bor i Bergen så da er det dessverre litt langt :)
 
Ser det følger også med en piknikkran i fatpakken. Da ender du opp med 4 kraner og ball lock til øl.

Den som følger med fatet har ikke like tynn og skumdempende slange som de andre du har i listen.

Du trenger kanskje en kran og ball lock til Fermzilla om du skal tappe prøver.
Den er jeg litt i tenkeboksen med. Tenkte å fjerne ene piknikkranen og bruke den som følger med, men da gjøre den om til tynnere slange. Usikker hva jeg må ha med der.
Når det gjelder Fermzilla, tenker du at jeg lager hull og monterer kran? Hvordan skal ball lock kobles her for tapping?
 
Med "trykksett til FermZilla" bruker du ball lock for å tappe vørter/øl og tilføre gass.



Det er lurt på senke alle delene som tåler vann på gass siden i en beholder med vann for å se etter lekasjer. Manometer tåler vanligvis ikke vann. Gassflasken bør brukes stående ellers risikerer du å få flytende co2 i regulatoren.
 
Aner ikke om er samme innhold, men Mesterbrygg sin fatpakke er en del rimeligere. Da kan du også benytte deg av svært gode humlepriser.

 
Tilbake
Topp