• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Vurderer salg av komplett bryggoppsett

Ja og nei. Hvis man føler seg forulempet av at noen synes en krever litt vel mye for enkelte ting så synes jeg ærlig talt man enten må skjerpe seg eller la være å annonsere. Å antyde at en pris er for høy er ikke frekt, med mindre det gjøres på en frekk måte. Hvile innlegg som har vært "hundsende" og "hånende" vet jeg ikke - de må jeg ha gått glipp av. Og når det gjelder poenget om at de som kommenterer ikke vet hva slags nypris selger betalte for en gjenstand så er det - med all respekt å melde - ikke særlig relevant hvis nypris der og da er en annen. Man ser dette innenfor salg av enkelte varer - se f.eks. på Finn.no hva folk selger brukte spillkonsoller for - hvor folk setter bruktpris i forhold til hva de betalte selv, og ikke i forhold til hva nypris er der og da. Det blir feil.

Når det er sagt er det jo fint for den som selger om folk vil betale uforholdsmessig mye for brukt utstyr (uten at det nødvendigvis er tilfellet her), men en spade er uansett en spade.

Så, god påske og mindre hårsårhet til alle.

Du skal få for poenget om at det skal være besparende å handle brukt, og for å si klarer ifra: jeg hadde ikke direkte beskjeder til noen, ønsker bare saklighet i salgstråden, ikke linker til annet tilsvarende som jeg overraskende nok er bevisst på at finnes der ute.

Og prøver du å fortelle meg at en ps3 og en stålkjele er sammenlignbar i forhold til hverandre? Da har jeg jammen meg gått glipp av viktige poenger i timen her du gitt.

Over til det jeg mente med det jeg sa: hundsing, håning er dette med å linke til tilsvarende produkter for å bevise ett poeng angående pris, kall meg hårsår, men kjelen jeg tilbyr er for faen ikke fra bryggselv, og dermed heller ikke helt sammenlignbar.

Bare for å sette det på spissen: en ps3 finnes med 160gb harddisk og f.eks 500gb harddisk, altså to forskjellige spader.

Har ikke sett en kjel fra bryggselv personlig, så vet ikke teknisk info på disse. Men min kjele på 36L er med 1cm tykk bunn, i ett eneste stykke stål, ingen av de stygge sveiseglipene du ser på dårlig produserte kjeler. Jeg har kunn brukt kraftig hardware, 3-dels kran som ja, sikkert koster 0,95 norske kroner på ebay, dette er også da noe jeg d***** i. Hoy. Heavy duty termometer, og en gjennomføring med blendeplugg. Det medfølger falskbunn og dyppkjøler.

Om 3500,- er urimelig for dette innkludert en speidel pumpe, og unnskyld meg for å sammenligne, for noe jeg totalt har betalt like under 7000,- for, og bare ett år siden og, da får du faen meg kalle meg en hårsår røver.

At det går an.

Om mann kan lese imnlegg, då var jeg ute etter "tankebud" til å begynne med for å stikke fingeren i jorda og se hva folk var interesserte å gi for noe som dette.

Det forsåvidt jeg vet betyr å gi bud, ikke prøve å skolere selgeren i hvilke forhandlere som har tilsvarende, men billigere produkter. Ment med vilje eller ikke, det er fritt frem for tolkning, med vanlig skikk unngår mann dette.

Send pm om mann ønsker å diskutere pris, send bud i tråden, jeg har satt mine priser som jeg mener sakene er verdt, og 3500,- er ett røverkjøp, enten det gjelder 36L pakken eller 56L kjelen.

Spar meg for det å sammenligne enkeltpersoner med digre bedrifter.

Vit også at jeg respekterer dere alle, jeg mener fortsatt ikke noe vondt med å sette prisen jeg selv mener er rett pris for varen selv så godt mann har tatt vare på den, men uansett selger og pris, om du mener prisen på varen er usannsynlig høy ifh markedet eller andre grunner, eller bare har 3000,- istedet for 3500,- til rådighet, da byr du det du har med mindre det fra før finns høyere bud på denne varen. Å poste andre butikkers varer i en tråd som dette er ikke å antyde, og jo, det er for faen meg direkte frekt.

Rotete og jævlig innlegg, håper det var forståelig. Nok er nok!

Annet nytt: stouten gledes til å smakes på! OG 1.062 forventet FG: rundt 1.019 står og gjæres med 6 pakker US-04.

Helt til slutt:

bryggeutstyret mitt er herved av markedet immidlertidig pågrunn av dette. Unnskylder meg meget til mr. Mykle, får jeg ikke solgt disse sakene omtrent samtidig er det uaktuelt å selge det.

Ha en fortsatt flott påske alle sammen!

unnskylder oppførselen om den er upassende. (Ment til moderator/er)
 

Vedlegg

  • Screenshot_2015-04-02-17-32-12.png
    Screenshot_2015-04-02-17-32-12.png
    844 KB · Sett: 86
  • Screenshot_2015-04-02-12-14-06.png
    Screenshot_2015-04-02-12-14-06.png
    904,9 KB · Sett: 80
  • Screenshot_2015-04-02-13-47-26.png
    Screenshot_2015-04-02-13-47-26.png
    881,3 KB · Sett: 76
Helt seriøst: Nå synes jeg du må gi deg litt.

Jeg skal ikke si så mye, fordi innlegget mitt var ikke frekt ment, selv om jeg er/var uenig med ting du skriver. Nei, jeg har ikke sammenliknet en PS3 med kjelen din - det var en prinsippiell - eller abstrakt om du vil - sammenlikning av noe som illustrerer poenget om at mange forventer urealistiske bruktpriser for ting de selger. Verken mer eller mindre. Og som jeg vel også skrev, så hevdet jeg ikke at dette nødvendigvis var tilfellet i annonsen din. Det eneste jeg skrev i utgangspunktet var at jeg syntes prisen for kjelen var litt stiv. Og så reagerer du med å kalle det for hundsing og håning? Maken til usaklig vrøvl.

Er prisene dine gode (nok) så får du solgt utstyret ditt uten problemer; Folk her inne er flinke til å "spotte" godt utstyr og/eller gode priser, og dette er sannsynligvis norges beste kjøp- og salgsted for bryggerutstyr. Så slutt nå å syte, for svingende.

Det er heller ikke særlig god nettikette å gi andre det glatte lag med en så sur tone som dette, for så å påstå at man har respekt for de man skjeller ut. Jeg beklager at du åpenbart tok deg nær av det jeg skrev - det var definitivt ikke meningen - men det er du som velger denne rimelig usaklige reaksjonen.
 
Sist redigert:
Helt seriøst: Nå synes jeg du må gi deg litt.

Jeg skal ikke si så mye, fordi innlegget mitt var ikke frekt ment, selv om jeg er/var uenig med ting du skriver. Nei, jeg har ikke sammenliknet en PS3 med kjelen din - det var en prinsippiell - eller abstrakt om du vil - sammenlikning av noe som illustrerer poenget om at mange forventer urealistiske bruktpriser for ting de selger. Verken mer eller mindre. Og som jeg vel også skrev, så hevdet jeg ikke at dette nødvendigvis var tilfellet i annonsen din. Det eneste jeg skrev i utgangspunktet var at jeg syntes prisen for kjelen var litt stiv. Og så reagerer du med å kalle det for hundsing og håning? Maken til usaklig vrøvl.

Er prisene dine gode (nok) så får du solgt utstyret ditt uten problemer; Folk her inne er flinke til å "spotte" godt utstyr og/eller gode priser, og dette er sannsynligvis norges beste kjøp- og salgsted for bryggerutstyr. Så slutt nå å syte, for svingende.

Det er heller ikke særlig god nettikette å gi andre det glatte lag med en så sur tone som dette, for så å påstå at man har respekt for de man skjeller ut. Jeg beklager at du åpenbart tok deg nær av det jeg skrev - det var definitivt ikke meningen - men det er du som velger denne rimelig usaklige reaksjonen.


Kan være vi to kom veldig over gjennomsnittet skjevt ut med å forstå hva den andre mente, om du ikke vil si det, sier iallefall jeg det:

Unnskyld for min oppførsel, var i bunn og grunn bare oppgitt over at det ofte dukker opp slik spotting med linker til andre butikkers alternativer. Føler det litt ødeleggende.

var litt i slaget kanskje med det jeg skrev sist der, uttrykker meg ofte altfor direkte noe som fort fremstår ufattelig krasdt.. men ja,unnskylder meg for det.

kunne godt invitert deg på en hjemmelaget øl av noe slag og en hjemmebrygger prat, og lagt dette dødt :)

Håper ikke påskekveldene blir lagt i grus over dette, God påske!
 
Meget mulig, og jeg beklager selvsagt hvis du oppfattet det jeg skrev som negativt eller unødvendig kritisk :)
 
Tilbake
Topp