Nyeste aktivitet

• Finn Berger
    Finn Berger svarte på tråden Bryggertabber.
    Ølet skal vel være tørt, så om det er det, er det vel ferdig, da. Og om det er stille i gjærlåsen, så er det stille. En pose 05 kan...
  • erikraude
    erikraude reagerte på stinius sitt innlegg i tråden Bryggertabber med Like Like.
    Ok, da kan vi regne med at Pillen viser nærme nok. Refraktometer gjør seg mye bedre en barometer til dette formålet:) Det selges...
  • Finn Berger
    Nei, den kommer ikke så kjapt i gang. Det der blir vel bare rehydrering? Det er antakelig bedre enn å strø gjæren rett i øl som det er...
  • S
    stinius svarte på tråden Bryggertabber.
    Du kunne kjøpt en US-05 det er en robust gjær som du kan bruke for å sparke igang gjæringen igjen. Kok opp vann, ha i DME og bland godt...
  • Amarillo
    Amarillo svarte på tråden Bryggertabber.
    Jeg syntes gjær gikk greit, det var verre med gasser i væske aka co2 i øl. Der er det fortsatt noen mysterier jeg ikke skjønner. Så det...
  • Ove
    Ove svarte på tråden Bryggertabber.
    Smaken er ok. Kjenner ikke noe jeg skulle ønske ikke var der. Rugget i dunken i går kveld, økte tempen fra 18 til 20 grader i morges 25...
  • Ove
    Hydrometer! Lurer på om jeg begynner å bli litt toskjen? o_O Temperaturen hos Rapt pillen har lagt ca 0,2 grader under det ITC tapet til...
    • Skjermbilde 2025-09-17 kl. 15.12.16.png
  • S
    Ok, da kan vi regne med at Pillen viser nærme nok. Refraktometer gjør seg mye bedre en barometer til dette formålet:) Det selges...
  • Ove
    Ove reagerte på Amarillo sitt innlegg i tråden Bryggertabber med Like Like.
    Her finner du svar på alt du lurer på, og det er også gode sjanser for at du får svar på noe du aldri visste at du lurte på om...
  • Ove
    I rent vann til 1.000 og sukkervann til 1.040 Før jeg sjøsatte den sist viste begge mine barometre og refraktometer 1,052, mens Pillen...
  • Finn Berger
    Trur ikke det er noen god ide. Dette er en av grunnene til at det er greit å ha litt tørrmalt på lur - du veit aldri når sliktno' kan...
  • RobertG
    ikke oppdatert siden 2023 :coffee:
  • S
    Hvordan kalibrerte du Rapt pillen?
  • S
    stinius reagerte på Terjedd sitt innlegg i tråden Bryggertabber med Like Like.
    Billigere løsninger er ikke like gode. Tilt, iSpindel, Rapt bygger alle på samme prinsipp. Et lodd i en beholder skaper en vinkel i...
  • S
    stinius reagerte på Bård Mathisen sitt innlegg i tråden Bryggertabber med Like Like.
    Jeg tenkte mer på bryggeren, enn bryggemaskina
Tilbake
Topp