Nyeste aktivitet

• Ove
    Ove svarte på tråden Bryggertabber.
    Røre sammen noen gitte elementer, type, mengde, temperatur mm, for så å tilsette gjæringskaret etter en vis tid og/eller aktivitet :)...
  • gustavf
    Vi gleder oss til å se dere på Oslomesterskapet i hjemmebrygging! Vi har imidlertid hatt et litt lavere billettsalg enn forventet, og...
  • cjohansen
    cjohansen reagerte på Finn Berger sitt innlegg i tråden Porter med Like Like.
    Porter er Norbryggs vinterølvalg. Det innebærer sjølsagt ikke noe pålegg til medlemmene om å brygge porter:). Det er bare et forslag, og...
  • S
    stinius svarte på tråden Bryggertabber.
    Hva anser du som "en relativt enkel metode" ?
  • Ove
    Ove reagerte på Amarillo sitt innlegg i tråden Bryggertabber med Wow Wow.
    Jeg syntes gjær gikk greit, det var verre med gasser i væske aka co2 i øl. Der er det fortsatt noen mysterier jeg ikke skjønner. Så det...
  • Ove
    Ove reagerte på stinius sitt innlegg i tråden Bryggertabber med Like Like.
    Du kunne kjøpt en US-05 det er en robust gjær som du kan bruke for å sparke igang gjæringen igjen. Kok opp vann, ha i DME og bland godt...
  • Ove
    Ove reagerte på Finn Berger sitt innlegg i tråden Bryggertabber med Like Like.
    Ølet skal vel være tørt, så om det er det, er det vel ferdig, da. Og om det er stille i gjærlåsen, så er det stille. En pose 05 kan...
  • Ove
    Ove reagerte på stinius sitt innlegg i tråden Bryggertabber med Like Like.
    Finn Han har ingenting annet enn et bryggesett han kjøpte, som har stoppet i gjæringsprosessen.:) Derfor mitt forslag om DME og US-05...
  • Ove
    Ove reagerte på Finn Berger sitt innlegg i tråden Bryggertabber med Like Like.
    Erfaring sier meg at det er litens vits i bare å tilsette ny gjær dersom den ikke er oppe i full fart. Det er på en måte det tyskerne...
  • Ove
    Ove svarte på tråden Bryggertabber.
    Takker for flere gode forslag, men kanskje ikke helt oversiktlig å koke det ned til en konklusjon på hva jeg bør gjøre :) Det er ikke...
  • Finn Berger
    Finn Berger svarte på tråden Bryggertabber.
    Erfaring sier meg at det er litens vits i bare å tilsette ny gjær dersom den ikke er oppe i full fart. Det er på en måte det tyskerne...
  • S
    stinius svarte på tråden Bryggertabber.
    Finn Han har ingenting annet enn et bryggesett han kjøpte, som har stoppet i gjæringsprosessen.:) Derfor mitt forslag om DME og US-05...
  • K
    Knerten reagerte på BårdK sitt innlegg i tråden Bryggertabber med Wow Wow.
    Det skulle bli oatmeal stout, men når maltrøret datt ned i maskinen igjen etter en stuck sparge med litt for ivrig røring ble det søl og...
Tilbake
Topp