Nyeste aktivitet

• Knut Halvorsen
    Knut Halvorsen skrev et innlegg i tråden Rebel Beer Fest i Oslo og Akershus.
    Norbrygg Oslo og Akershus stiller med banner, nytrykt brosjyre og stjernelaget for å spre budskapet til landets bryggere: meld deg inn!
    • IMG_4479.jpeg
  • Bård Mathisen
    Grusomt er det vel ikke. Men en påminnelse om at sikkerhetsventil er lurt å skru ut når fat vaskes.
  • Steinar Huneide
    Jeg er på tynn is her, men ut fra hva jeg har lest og forstått selv regulerer britiske gjærstammer sulfidproduksjon dårligere ved å...
  • Finn Berger
    Finn Berger svarte på tråden Øl med aroma av H2S.
    Nei, jeg synes en moderat mengde sulfat er ei såpass usannsynlig forklaring at det ikke har noen hensikt. Om 013 var så følsom for...
  • Steinar Huneide
    Steinar Huneide svarte på tråden Grusomme bilder !!!.
    Grusomt er det vel ikke. Men en påminnelse om at sikkerhetsventil er lurt å skru ut når fat vaskes.
    • PXL_20260320_152816673.jpg
  • Finn Berger
    Finn Berger svarte på tråden Øl med aroma av H2S.
    Det er jo ikke noen voldsom mengde sulfat, og andre virker ikke å ha problmer med denne gjæren. Jeg spurte Whitelabs, også, og de sa at...
  • cjohansen
    Har mista såpass mye CO2 pga. lekkasjer at jeg gjør dette litt anderledes nå.. Trykker fatet opp til 3 bar og kobler fra. Setter et...
  • R
    Har mista såpass mye CO2 pga. lekkasjer at jeg gjør dette litt anderledes nå.. Trykker fatet opp til 3 bar og kobler fra. Setter et...
  • BårdK
    Jeg kjører 3bar i 1 dag, 2bar i 1dag, 0.7bar etter dette. Fatene står i et kjøleskap på 6c. Dette har fungert gull for kjapp karbonering.
  • Jørgen O
    Vil du få det raskere karbonert, kjører du høyt trykk. Eksempelvis to grader på to bar i to dager, deretter skrur du ned til 0,75-1 bar...
Tilbake
Topp