...og der kom BraumeisterMOBIL.

Vedlegg

  • Screenshot_2015-11-15-20-09-33.png
    Screenshot_2015-11-15-20-09-33.png
    318,8 KB · Sett: 218
Noen som har bestillt direkte fra speidel før? Prøver å registrere meg som kunde men får kun valgt Germany som land..
 
Nei det var ikke så galt. Noen som vet om det går å sette opp oppskrifter med denne enheten? Det å kunne endre navn på de er og noe jeg savner.
 
Fikk denne for et par uker siden. Slik den fungerer nå så kan man oppdatere firmware og fjernstyre bryggeriet med den. Via web gui har man kun muligheten yil å trykke på de samme knappene som man har på den fysiske enheten, forskjellen er at du må vente i 5 sekunder etter man har trykt på knappen før det oppdateres på displayet på speidelen.

Slik det fungerer i dag så vil jeg ikke anbefale å kjøpe den med mindre du ønsker å oppdatere firmware.

-B
 
Fikk denne for et par uker siden. Slik den fungerer nå så kan man oppdatere firmware og fjernstyre bryggeriet med den. Via web gui har man kun muligheten yil å trykke på de samme knappene som man har på den fysiske enheten, forskjellen er at du må vente i 5 sekunder etter man har trykt på knappen før det oppdateres på displayet på speidelen.

Slik det fungerer i dag så vil jeg ikke anbefale å kjøpe den med mindre du ønsker å oppdatere firmware.

-B

Har en mulighet å følge med på programmet på speidel og gjenværende tid på pc skjermen ?

Easybrew
 
Fikk denne for et par uker siden. Slik den fungerer nå så kan man oppdatere firmware og fjernstyre bryggeriet med den. Via web gui har man kun muligheten yil å trykke på de samme knappene som man har på den fysiske enheten, forskjellen er at du må vente i 5 sekunder etter man har trykt på knappen før det oppdateres på displayet på speidelen.

Slik det fungerer i dag så vil jeg ikke anbefale å kjøpe den med mindre du ønsker å oppdatere firmware.

-B
Hadde håpet en kunne legge inn meskesteg m.m. men det er vel ikke mulig? Og finner ikke endrlingslogg for firmware versjonene, så vet ikke helt hva som evt endres ut over feilrettinger.
 
Nå skal det sies at jeg ikke har startet et brygg med WIFI enda. Har bare oppgradert firmware og trykket litt rundt på nettleseren.Så ikke noen umiddelbare fordeler ved å bruke nettleseren (heller ikke mulighet til å legge inn flere humlealamer, noe som jeg hadde et håp om). Kan komme med en full rapport og bilder når jeg har fått kjørt igjennom hele prosessen en gang. Planen er å få til et brygg neste helg.

Du kan se noen bilder av websiden her: https://homebrewshop.be/en/speidel/943-wifi-module-for-all-braumeister-2015-models.html
Og manual for oppgradering finner du her: http://www.speidels-braumeister.de/en/service/downloads.html

Anbefaler å sjekke punkt 10 Using the online software for brewing i manualen for WIFI modulen. Den viser noen flere bilder av websiden.

"You can intervene in a controlled manner by starting a recipe, or manually, by turning the heater and pump on/off. Making settings, processing recipes and selecting temperatures needs to be performed manually on the device."

Når det gjelder siste firmware så ryktes det at den skal rette opp problemet med at telleren for koking starter for tidlig. Hos meg starter den på 93 grader når jeg er 20moh noe som er primærgrunnen til at jeg kjøpte modulen.

-B
 
Nå skal det sies at jeg ikke har startet et brygg med WIFI enda. Har bare oppgradert firmware og trykket litt rundt på nettleseren.Så ikke noen umiddelbare fordeler ved å bruke nettleseren (heller ikke mulighet til å legge inn flere humlealamer, noe som jeg hadde et håp om). Kan komme med en full rapport og bilder når jeg har fått kjørt igjennom hele prosessen en gang. Planen er å få til et brygg neste helg.

Du kan se noen bilder av websiden her: https://homebrewshop.be/en/speidel/943-wifi-module-for-all-braumeister-2015-models.html
Og manual for oppgradering finner du her: http://www.speidels-braumeister.de/en/service/downloads.html

Anbefaler å sjekke punkt 10 Using the online software for brewing i manualen for WIFI modulen. Den viser noen flere bilder av websiden.

"You can intervene in a controlled manner by starting a recipe, or manually, by turning the heater and pump on/off. Making settings, processing recipes and selecting temperatures needs to be performed manually on the device."

Når det gjelder siste firmware så ryktes det at den skal rette opp problemet med at telleren for koking starter for tidlig. Hos meg starter den på 93 grader når jeg er 20moh noe som er primærgrunnen til at jeg kjøpte modulen.

-B

Ikke for å skremme deg, men dette kan ha med selve temperatursensoren å gjøre.. Jeg bytta hele bryggeren, og da løste det seg. Den det var feil på, hadde siste versjon av FW.
 
Ikke for å skremme deg, men dette kan ha med selve temperatursensoren å gjøre.. Jeg bytta hele bryggeren, og da løste det seg. Den det var feil på, hadde siste versjon av FW.
Tja, det funket fint helt til vinteren kom og jeg fikk problemer med å få opp temperaturen fort nok, men vi får se. Wifi modulen går jo på dings budsjettet og ikke ølbryggingsbudsjettet :)

Uansett så løste jeg det ved å legge inn en ekstra humlealarm slik at jeg blir varslet når koking starter.

-B
 
Hei igjen!

Da har jeg fått kjørt en runde med Braumeister WIFI. Har lagt ved 3 bilder som viser det som er forskjell mellom kontrolleren og nettleserutgaven.
Som dere ser så er "Recipe - Edit" menyen disablet når man bruker nettleseren. Det vil si at man fortsatt må legge inn oppskrifter manuelt på kontrolleren. Det som er nytt er at man kan se oppskriften til høyre. Der er det også små gif bilder med forklaring på hvorfor man utfører de forskjellige stegene og forslag til temperaturer etc.

Kan også melde om at den begynte å telle ned koking på riktig temperatur nå!

-B
 

Vedlegg

  • foto_no_exif (1).jpg
    foto_no_exif (1).jpg
    91,3 KB · Sett: 209
  • foto_no_exif (2).jpg
    foto_no_exif (2).jpg
    92,2 KB · Sett: 198
  • foto_no_exif.jpg
    foto_no_exif.jpg
    92,7 KB · Sett: 196
Hei igjen!

Da har jeg fått kjørt en runde med Braumeister WIFI. Har lagt ved 3 bilder som viser det som er forskjell mellom kontrolleren og nettleserutgaven.
Som dere ser så er "Recipe - Edit" menyen disablet når man bruker nettleseren. Det vil si at man fortsatt må legge inn oppskrifter manuelt på kontrolleren. Det som er nytt er at man kan se oppskriften til høyre. Der er det også små gif bilder med forklaring på hvorfor man utfører de forskjellige stegene og forslag til temperaturer etc.

Kan også melde om at den begynte å telle ned koking på riktig temperatur nå!

-B

Håper de kan legge til mer funksjonalitet med tiden, er som sagt den Recipe - Edit som hadde vært kjekkest å ha. Hadde et brygg i helgen, og da startet telleren på 90 grader.. Så da trengs det vel en firmware oppgradering. Må jo si at det er litt merkelig at vi må kjøpe en dings til 1500,- for å få lagt inn en firmware som retter opp en feil i systemet....
 
Her er en liten advarsel om denne dingsen.
Hvis du som jeg bor på bøgda og har treg/ustabil internett, fungerer det særs dårlig. Det hjelper ikke om du har tipp topp stabil lokal wifi. Dingsen må innom en tysk webserver for å levere grafikk til nettleseren. Dette gjør den ubrukelig for meg ettersom jeg ikke kan stole på den. Den gir heller ikke noe varsel når den mister forbindelsen hvis du ikke oppfrisker nettleseren hele tiden.
Som hobby-arduino-programmerer ser jeg ingen grunn til at ikke webserveren kunne ligge lokalt i kontrolleren til wifi-enheten slik at man ikke er avhengig av internett forbindelsen. Produsenten sier at det er på grunn av "Internett of things" filosofien som krever at funksjonaliteten ligger på internett. IoT-funksjonalitet kan gjerne tilby gode tilleggsfunksjoner, men internett bør ikke være et krav for basisfunksjonen, som er å styre speidelen fra nettbrett eller pc lokalt.
Jeg håper at flere gjør Speidel oppmerksom på dette slik at de kanskje endrer denne funksjonaliteten slik at den funker lokalt uten internett også. Send mail til Stefan Speidel på adressen s.speidel@speidel-behaelter.de

PS. En artig internett tilleggsfunksjon kunne jo være integrasjon mot beersmith oppskrifter.,
 
Tar den ikke beer xml oppskrifter?

For grafikk kan du vel bruke en adblocker som du tuner til å filtrere ut grafikken?
 
Sååå...det er faktisk sånn at denne saken ikkje funkar utan Internet-tilkobling?
Da er den uaktuell for meg.... liker å være 'uavhengig'
 
Tilbake
Topp