Ølglass som gir smak av aceton/neglelakkfjerner

Hvis vaskemidler eller glassproduksjon kunne forårsake noe slikt, så ville det nok ha vært et kjent fenomen blant verdens millioner av øldrikkere.

Er du helt sikker på at det er smaken av aceton som utløser kvalmen? Plutselig oppkast virker som en uvanlig sterk reaksjon på smaken/lukten av aceton. Kan det være noe annet som utløser de to reaksjonene (sanseopplevelse og kvalme) simultant?
 
Sitter og myser litt på godtiglasset.com og der er det en artikkel om duchesse de bourgogne, eller hvordan det skrives. Det er så og si samme smaken (på de DDB det evt var noe feil på?), jeg brakk meg av den flaska jeg kjøpte i fjor sommer
 
Hvis vaskemidler eller glassproduksjon kunne forårsake noe slikt, så ville det nok ha vært et kjent fenomen blant verdens millioner av øldrikkere.

Er du helt sikker på at det er smaken av aceton som utløser kvalmen? Plutselig oppkast virker som en uvanlig sterk reaksjon på smaken/lukten av aceton. Kan det være noe annet som utløser de to reaksjonene (sanseopplevelse og kvalme) simultant?

Det smaker først bare feil, og så må man jo smake litt til for å få det bekreftet, men etterhvert så kommer det bare opp igjen.
 
Tilbake
Topp