Norbrygg trenger deg!

...Og du trenger Norbrygg. Du er et medlem av Norbrygg, og Norsk hjemmebryggerforening består av medlemmer som deg. Etter hvert ganske mange, faktisk. Men vent, sier du; hvordan blir noe gjort om Norbrygg kun består av medlemmer? Vel, noen av medlemmene gjør mer enn andre. De som gjør mest, sitter det som rent formelt omtales som 'styret' til Norbrygg. Styret samles jevnlig i mørke forsamlingslokaler fylt med røyk fra kun de beste kubanske sigarer, og konspirerer om hvordan de skal forvalte kronasjen som flyter inn til Norbrygg fra medlemskontingent og andre inntekter. Riktig onde tunger vil til og med ha det til at de drikker kaffe på foreningens regning i disse samlingene, tro det den som vil.

Uhørt, tenker vel du! Hvem har bestemt at disse skal styre over foreningen? Vel, det er deg og meg. Vi stemmer over hvem som sitter på styrevervene ved årsmøter. Og kandidatene som stiller til valg i disse møtene blir innstilt av den mest korrupte enheten i hele foreningen: Valgkomiteen. Her sitter jeg og to andre såkalt tillitsvalgte og bytter innstillinger til verv mot personlige tjenester og unevnelige pengesummer, og det eneste som kan hindre oss i å plassere våre egne marionetter og oligarker i posisjon er at sånne som deg stiller opp på eget inititativ.

Det stemmer: vi har Norbrygg i vår hule, klamme hånd, og du er den eneste som kan stanse oss. Vi trenger å fylle alle styrevervene, og du trenger kun å si i fra at du er interessert. Vi i valgkomiteen har i en årrekke jobbet hardt for å tette dette smutthullet i systemet vårt, men det har så langt ikke lykkes.

Jeg er herved pålagt å informere om hvilke verv som er på valg, og hvordan du kan melde interesse for dem:
  • 1 Styreleder
  • 2 styremedlemmer
  • 3 Vararepresentanter
  • 1 Internrevisor
  • 3 Valgkomitemedlemmer
Igjen, så synes jo jeg personlig at det er ganske kjekt å kunne ta i mot bestikkelser for å plassere rike hjemmebryggere i posisjon, men reglene sier nå en gang at vi må sørge for en åpen prosess også videre etc.
Men om du absolutt vil smadre den delikate pengegrisen vår, så kan du ta kontakt med valgkomiteen på følgende epost-adresser:

johan.johansen [ætt] gifas.no
eivind.eliassen [ætt] gmail.com
hampus00 [ætt] hotmail.com

Det beste er å sende epost med kopi til alle tre, i tilfelle noen av oss "tilfeldigvis" ikke ser eposten. Dersom det hypotetisk sett skulle komme noen kandidater til, er det absolutt en bonus med bakgrunn fra større foreninger eller annen administrasjonsbakgrunn. Kandidater bør ha lærevilje, gode samarbeidsevner og være engasjerte for hjemmebryggermiljøet. Men hvem som helst kan melde interesse, altså. Send oss gjerne en epost med kort om dine kvalifikasjoner, vervet du ønsker, og kontaktdetaljer (telefon osv). Det er også helt innafor å sende meg en PM her på forumet om du lurer på noe.
 
Tilbake
Topp