Ølkorker fra helvete.

Hei.

Jeg har en korker, type bordmodell fra bryggselv. Denne har egentlig alltid vært litt elendig, men i det siste har jeg begynt å bli så forbanna på den at jeg vurderer å se hvordan den takler å bli kjørt over med stor bil, med en stor sint brygger inni.

Problemet er at den metallhylsa som fester korken, konstant løsner fra resten av fjæringsmekanismen så det spretter fjærer over hele helsikes rommet. Så må dritten settes sammen igjen, rinse and repeat og samme irritasjon. Tidligere har den ryke fra hverandre en 3-4 ganger på en vanlig flaskedag, men nå sist så røyk den mellom hver eneste flaske.

Har tenkt på å lime den fast med aralditt eller noe, men da ryker vel muligheten for å skifte denne senere. Noen som har noe lurt å komme med her?
 
Jeg har en bordkorker fra Bryggselv, som har fungert helt smertefritt i tre år. Du har ikke vurdert å... tja... bytte den?
 
Hadde samme problem. Bare limte den med superlim, og da holdt den en god stund til... Til det samme skjedde igjen. Jeg limer den en gang til. Og ja, jeg gnidde litt olivenolje inni hylsa også.
 
Hei.

Jeg har en korker, type bordmodell fra bryggselv. Denne har egentlig alltid vært litt elendig, men i det siste har jeg begynt å bli så forbanna på den at jeg vurderer å se hvordan den takler å bli kjørt over med stor bil, med en stor sint brygger inni.

Problemet er at den metallhylsa som fester korken, konstant løsner fra resten av fjæringsmekanismen så det spretter fjærer over hele helsikes rommet. Så må dritten settes sammen igjen, rinse and repeat og samme irritasjon. Tidligere har den ryke fra hverandre en 3-4 ganger på en vanlig flaskedag, men nå sist så røyk den mellom hver eneste flaske.

Har tenkt på å lime den fast med aralditt eller noe, men da ryker vel muligheten for å skifte denne senere. Noen som har noe lurt å komme med her?

Hvis du ser for deg noen tiår med brygging, så ville jeg investert i en bedre korker. Jeg gjorde det, og korkingen ble en mye bedre opplevelse. Den billige bordkorkeren fra Bryggselv var en konstant ergrelse. Men det er klart; det er snakk om noen kroner.
 
Jeg så den komme, @perolavsen, men jeg lo like godt allikevel.

Jeg tror jeg tar summen av alt, og limer den fast med ett eller annet sterkt, og så får den holde så lenge den holder, før jeg investerer i noe bedre.
 
Jeg så den komme, @perolavsen, men jeg lo like godt allikevel.

Jeg tror jeg tar summen av alt, og limer den fast med ett eller annet sterkt, og så får den holde så lenge den holder, før jeg investerer i noe bedre.
Er litt nysgjerrig,er det slik at den skrur seg av gjengene? Isåfall så kan du smøre på litt neglelakk på gjengene som lim og det går ennå ann å skru den av senere.
 
@Jærbrygg: Akkurat denne modellen har ikke innveninge gjenger, de to bitene er nok opprinnelig limt sammen eller noe, men dette holdt ca to brygg før alt løsnet. Det er en eldre modell, tror jeg kjøpte den i 2011/12. Har forsøkt å lime den tidligere, med.. Vel, begrenset suksess.
 
På Biltema har de en 2 komponent lim som er ok, puss litt på begge deler slik at de blir litt håse før det limes så sitte det forhåpentligvis som støpt.
 
Tilbake
Topp