Opplandsmesterskap i øl

Står ikke noe om hvem som kan delta, altså free for all, selv for de som bor på «riktig» side av mjøsa? Altså i Hedmark? Er så og si ingenting som skjer i Hedmark.
 
Står ingen fylkesrestriksjoner såvidt jeg kan se. De hadde kanskje spesifisert dette om det hadde vært det.
 
Er ikke dette det gamle østlandsmesterskapet? I fjor var det ihvertfall kun for Opplendinger. Har bodd fire år i Oppland på 90-tallet. Lurer på om det teller?
 
Er ikke dette det gamle østlandsmesterskapet? I fjor var det ihvertfall kun for Opplendinger. Har bodd fire år i Oppland på 90-tallet. Lurer på om det teller?
Mener jeg ikke kunne delta i fjor heller, fritt etter hukommelsen. Da velger jeg heller å sende et øl via proxy i år, hvis jeg får noe klart. "Innlandet".
 
Kjapt dumt spørsmål, tar det her istedenfor å lage noen ny tråd:

I infoen står det:
Flasken skal merkes med navn, alkoholprosent, og hvilken type øl det er, ut fra Norbrygg sin typedefinisjon.

Med navn, menes det da navn på brygger?
 
Hvis ikke flasken har et ID-nummer så bør det vel kanskje være navn på bryggeren, ellers vet de ikke hvem som har brygget ølet? Med mindre det fylles ut et annet sted. Men da er det jo ikke anonymt lengre hvis dommerne har tilgang til å lese lappen..
 
Hei! Jeg lurte på det samme og sporet opp Fredrik i Norbrygg Oppland. Han kunne svare at det er navnet til bryggeren som skal stå på etiketten, og at man må være bosatt i Oppland for å kunne delta.
Forøvrig er Byen Vår Gjøvik sine lokaler åpent til klokken 16:30 (hvertfall i dag, tirsdag)
 
Da har jeg vært innom og levert ølet. Hun jeg snakket med syntes det var helt greit med etikett på ølet med navn på brygget og prosent. Jeg la ved siden av en lapp med navn, telefon og mail og puttet det i posen med ølet.
 
Hei! Jeg lurte på det samme og sporet opp Fredrik i Norbrygg Oppland. Han kunne svare at det er navnet til bryggeren som skal stå på etiketten, og at man må være bosatt i Oppland for å kunne delta.
Forøvrig er Byen Vår Gjøvik sine lokaler åpent til klokken 16:30 (hvertfall i dag, tirsdag)

Det er uheldig at det opereres med ytterligere regler ut over det som er kunngjort på konkurransesiden på Norbrygg. Det står ingenting der om at bryggeren må være bosatt i Oppland. Jeg gjør ikke det og har sendt inn bidrag.
 
Sist redigert:
Ser jeg bør være mer observant på Norbrygg forumet når det kommer til spørsmål rundt konkurranser jeg inviterer til.

Ser også jeg bør være litt mer klar i hva jeg skriver i innbydelsen.
Neste gang legger jeg ved kontaktinfo.

Når det kommer til forskjell i regler i denne konkurransen opp mot ellers i Norbrygg, så gjorde vi det litt lettere enn NM (da det tross alt ikke er flere hundre øl som leveres inn) så vi var bevist litt mer liberale når det kom til hva vi godtok.
 
Ikke?

Dette er dessverre alle 41 øl vi fikk overlevert fra "Byen vår Gjøvik".
Jeg skal kontakte de og høre om noen har blitt glemt.
 
Tilbake
Topp