Cold crash Chronical

Hvordan utfører man CC på en Chronical brewmaster?
Har nå en slange fra triclamp på lokket ned i en flaske fylt med star sand.
Hvis jeg senker temperaturwn til 2-4C så vil vel alt bli sugd opp i tanken igjen?

Dette er en humlerik øl som skal fylles med lukket overføring etter jeg har CC

Hvordan gjør folket det?
 
Jeg coldcrasher ikke. Kunne tenkt meg muligheten om jeg hadde gjæringstank som tålte trykk. Å dra luft inn i tanken er uaktuelt. Vil anbefale deg å coldcrashe på et cornelius fat, der du sager av et par cm av stigrøret. Så flytter du til et annet fat etter et par dager.
 
Hvordan utfører man CC på en Chronical brewmaster?
Har nå en slange fra triclamp på lokket ned i en flaske fylt med star sand.
Hvis jeg senker temperaturwn til 2-4C så vil vel alt bli sugd opp i tanken igjen?

Dette er en humlerik øl som skal fylles med lukket overføring etter jeg har CC

Hvordan gjør folket det?

Du må nok tilføre tanken like mye trykk som en CC vil kreve og da i form av co2
Jeg har satt på en T stykke (TC) på toppen hvor jeg har montert en kobling for gass på ene siden og kran med slange ned til starsan beholder på andre siden. Når jeg skal CC følger jeg med på slangen når den begynner å dra starsan opp i slangen så fyller jeg etter med co2 til det bobler ut igjen i starsan beholderen. Dette gjør jeg til tempen er nede i ca 3 grader som jeg bruker. Når jeg tapper over til fat stenger jeg kranen på slangen og tilfører co2 i tanken til overføring er gjennomført.
 
Du må nok tilføre tanken like mye trykk som en CC vil kreve og da i form av co2
Jeg har satt på en T stykke (TC) på toppen hvor jeg har montert en kobling for gass på ene siden og kran med slange ned til starsan beholder på andre siden. Når jeg skal CC følger jeg med på slangen når den begynner å dra starsan opp i slangen så fyller jeg etter med co2 til det bobler ut igjen i starsan beholderen. Dette gjør jeg til tempen er nede i ca 3 grader som jeg bruker. Når jeg tapper over til fat stenger jeg kranen på slangen og tilfører co2 i tanken til overføring er gjennomført.
Supert
 
Tilbake
Topp