Humle rakett

Thomas Søreide

Norbrygg-medlem
Er det noen her på forumet som har prøvd denne?

Vet det har vært skrevet endel om Blichmann sin HopRocket, men har tolket konklusjonen til at filteret er for grovt i den, og at den ikke kan brukes med humlepellets..
- Litt med det som utgangspunkt at jeg synes denne ser interessant ut..?
 
Har nettopp kjøpt KEGLAND SIN HOP MISSILE som kun er rengjort og passivisert, men ennå ikke er prøvd. Skal til å brygge Missing Link som var månedens ølsett for februar fra BryggSelv, men ikke avgjort om jeg skal teste det.

Mener det omtrent er en "kopi" av Blichmann sin, men her påstås det og ikke være problem med pellets. Du har kanskje sett David Heath sin VIDEO PÅ YOUTUBE, der den brukes med ulike mengder pellets "mixed with rice hulls."
 
Har nettopp kjøpt KEGLAND SIN HOP MISSILE som kun er rengjort og passivisert, men ennå ikke er prøvd. Skal til å brygge Missing Link som var månedens ølsett for februar fra BryggSelv, men ikke avgjort om jeg skal teste det.

Mener det omtrent er en "kopi" av Blichmann sin, men her påstås det og ikke være problem med pellets. Du har kanskje sett David Heath sin VIDEO PÅ YOUTUBE, der den brukes med ulike mengder pellets "mixed with rice
Jeg har kjøpt den som jeg viser til ovenfor - så får vi nesten bare se.. :)
Antar at for fint filter fort kan føre til at du ikke får gjennomstrømming, så dette blir et rent eksperiment.. Har egentlig ikke tenkt over hva jeg evt kan bruke dette til om sirkulasjon med humle går i dass..?
 
Som filter mellom gjæringskar og fat om du vil filtrere ? Har vel antagelig Bouncer MD eller annet filter fra før du. Ifølge videoen linket til over - vil en blanding av pellets og ris skall eventuelt motvirke at du får "Stuck Hops."
 
Har aldri filtrert øl - og aldri egentilg tenkt at det er nødvendig..
Jeg så dette med risskall - sikkert et rimelig godt tips.!?
Vel - uansett, blir spennende å prøve.! :)
 
Tilbake
Topp