Ny bryggekrakk

Jeg liker best å brygge ute... mindre pes med damp og søl.. men så var det vekta på et maltrør fullt av vørterblaut malt da...
Naiv eller Dum . . . ?
. . . vet ikke om jeg er det éne eller andre, eller kanskje begge deler, men er LIKE optimistisk hver gang og tenker at DENNE gangen skal det nok gå det nok bra - Har IKKE skjedd hittil i hvert fall og anser moppen for å være blant det aller viktigste av bryggeutstyret - Et "must have"
 
Flere gode poenger jeg er helt enig med deg i. Med gård, traktor og låve for hva jeg vet, er den plassen utstyret tar kanskje heller ikke tema - bor selv på fire etasjer, men likevel . . .

Snekring ER morro det og resultatet ser definitivt bra ut. Klarer knapt å vente på sommer'n selv, flere pluss grader og ute-brygging i sola . BrewZilla'n har ikke akkurat ideelt plassert display og vært på tanken om "videocam-linke" displayet til en monitor for enklere å kunne følge temperaturen. Mitt store savn med BZ er lydsignal når innstilt temperatur er nådd - er det virkelig ikke det ?
Ikke at jeg har testa ennå, men så langt jeg har klart å lese ut av bruksanvisninga kommer det visst ikke noe lydsignal før siste mesketrinn er avslutta..
 
Ikke at jeg har testa ennå, men så langt jeg har klart å lese ut av bruksanvisninga kommer det visst ikke noe lydsignal før siste mesketrinn er avslutta..
En åpenbar konstruksjonstabbe etter min mening, all den tid "applikasjonen," eller en høyttaler i utgangspunktet er tilstedeværende - gir jo fra seg et lydsignal i det den kobles i stikkontakten. Ved endring av innstilt temperatur, ville det vært svært så kjekt med et signal når denne blir oppnådd.

Til og med Netthandelens 60 l. brygger til knappe kr. 2.500,- som jeg personlig bruker til HLT har den funksjonen.
 
Og for de av dere som gjerne brygger 200 liter i slengen, kan jo kanskje DENNE bli neste DIY prosjekt ?
Om man likevel har plass til rådighet, er det ganske kort vei til å handle en slik.

 
Om man likevel har plass til rådighet, er det ganske kort vei til å handle en slik.


Ja den var jo kjekk. Står man ute og brygger, er det ikke bare å henge opp en krok i - ehhh - himmer'n akkurat.
 
Tilbake
Topp