Montasje av tappekrane på fat

Har nettopp investert i 23 liters corneliusfat med regulator og CO2-flaske.
Har nå fylt opp fatet og satt på trykk.
Skal man vente med å koble til tappekrane til det skal brukes?
 
Har nettopp investert i 23 liters corneliusfat med regulator og CO2-flaske.
Har nå fylt opp fatet og satt på trykk.
Skal man vente med å koble til tappekrane til det skal brukes?

Du trenger vel ikke kranen før om 10-14 dager,
Hva slags tippesystem bruker du, har ikke noe å si men jeg ser,nysgjerrig. :)
 
Hvilken temperatur står fatet i?
2 bar kan fort bli for mye om det står kjølig. Jeg lar det stå på 0.9 bar og 4 graders temperatur. Er som regel ferdig etter 14 dager.
 
Hvilken temperatur står fatet i?
2 bar kan fort bli for mye om det står kjølig. Jeg lar det stå på 0.9 bar og 4 graders temperatur. Er som regel ferdig etter 14 dager.
Står i kjeller med 8-9 grader. Har ikke skaffet meg kjøleskap for dette enda. Vil se hvordan det fungerer før skaffer meg det. Leste at noen som satte trykk på 2 Bar i 3 tre dager for at det skulle ta kortere tid med karboneringen. Har nå et trykk på 1,5 Bar.
 
Nå vet jeg ikke hva slags øl du brygger, men hvis du har 9 grader og skal ha en øl med 2,4 volumer CO2 (ganske vanlig vil jeg si), så trenger du i følge Brewfather bare å ha på ca. 1 bar trykk

1624275266001.png
 
Lekte litt med kalkulatoren der, og hvis du har 9 grader og 1,5 bar (ca. 21,7 PSI) så ender du opp med 2,9 volumer CO2, noe som er litt mye egentlig. Hadde jeg vært deg så hadde jeg skrudd ned til 1 bar. Det er uansett lett å justere trykket opp om du ønsker mer karbonering, og la det stå i noen dager ekstra.

1624275337711.png
 
Tilbake
Topp