Korking av flaske

Hei! Har et par 0,33 flasker som har stått ubrukt i lang tid da jeg ikke får korket de. Sist gang jeg prøvde så var det 50/50% sjangs for at enten halsen knakk av eller at det rett og slett ikke ble tett.

Har kjøpt meg benkmontert korker etter dette, men er det noe spesielt jeg må gjøre/bruke for å få på korker på disse flaskene?

De 2 til venstre er av 0,33 flaskene som jeg ikke får brukt, å den til høyre er det jeg alltid bruker. Takker for svar! :) IMG_20210925_160732.jpg
 
Uavhengig av hvilken type flaske jeg korker, har jeg ikke knust ei flaske siden, jeg byttet bort to-hands korkeren, med benkekorker.....
 
Uavhengig av hvilken type flaske jeg korker, har jeg ikke knust ei flaske siden, jeg byttet bort to-hands korkeren, med benkekorker.....
Jeg har hatt et par vonde opplevelser med korking av bjørnunger. Smeller det, så smeller det skikkelig. Så klart, det er to av mange tusen, men det kan skje. Så jeg plasserer korkeren oppi en eske i en plastpose, så om det skjer noe, blir det ikke ølflom, og jeg bruker handsker. Ørsmå glassbiter inn under huden betyr langvarige plager. Det gidder jeg ikke å utsette meg for.
 
Tilbake
Topp