Karbonering på fat

Hei min samboer har brygget mye øl men aldri på fat. Han har karbonert på 2 bar i 2 dager i ca 8 grader. Hva gjør vi Når karboneringen er ferdig ? Må vi ta ut noe trykk i selve fatet ? Dette finner vi ikke ut av noen steder.

Kan det være at vi ikke har karbonert lenge nok? Er en Fuck Ye ipa

Vi har senket trykket på gassen til serveringstrykk 0.5 bar. Som vi skrur av når den ikke brukes ...har testet og det kom veldig mye skum.
 
Hei min samboer har brygget mye øl men aldri på fat. Han har karbonert på 2 bar i 2 dager i ca 8 grader. Hva gjør vi Når karboneringen er ferdig ? Må vi ta ut noe trykk i selve fatet ? Dette finner vi ikke ut av noen steder.

Kan det være at vi ikke har karbonert lenge nok? Er en Fuck Ye ipa

Vi har senket trykket på gassen til serveringstrykk 0.5 bar. Som vi skrur av når den ikke brukes ...har testet og det kom veldig mye skum.
Når man karbonerer hurtig, 2 bar, så må trykket slippes ut og settes på rundt 1 bar for å holde karbonering og servering.

2 bar i 2 døgn på 8 grader kan være litt lite, men om den skal fortsette å stå på 8 grader vil 1 bar i 1 uke bli sånn passe.
 
Hei min samboer har brygget mye øl men aldri på fat. Han har karbonert på 2 bar i 2 dager i ca 8 grader. Hva gjør vi Når karboneringen er ferdig ? Må vi ta ut noe trykk i selve fatet ? Dette finner vi ikke ut av noen steder.

Kan det være at vi ikke har karbonert lenge nok? Er en Fuck Ye ipa

Vi har senket trykket på gassen til serveringstrykk 0.5 bar. Som vi skrur av når den ikke brukes ...har testet og det kom veldig mye skum.
Blir fatet stående på 8 grader? Isåfall så bør trykket i fatet være ca 1 bar, og det bør serveringstrykket også være.( Du fikk svaret over jeg var for sent ute)
 
Når man karbonerer hurtig, 2 bar, så må trykket slippes ut og settes på rundt 1 bar for å holde karbonering og servering.

2 bar i 2 døgn på 8 grader kan være litt lite, men om den skal fortsette å stå på 8 grader vil 1 bar i 1 uke bli sånn

Blir fatet stående på 8 grader? Isåfall så bør trykket i fatet være ca 1 bar, og det bør serveringstrykket også være.
Nei fatet er satt i kjøleskap på 2 grader
 
Tilbake
Topp