Ankarsrum melkvern

Jeg oppdaget plutselig at Ankarsrum kjøkkenmaskin kan utstyres med melkværn. Er det noen som har erfaring med den?

Jeg har bare bestilt knust fra butikken. Hvilket mellomrom/grovhet maler dere maltet til?
 
Takk. Da går det ikke med Ankarsrum. Den går fra 0,25 til 0,45.
Usikker på farta på den, og kapasiteten. Holdbarhet dersom man skal ta sekk etter sekk med malt. Kjøp heller denne.

 
Usikker på farta på den, og kapasiteten. Holdbarhet dersom man skal ta sekk etter sekk med malt. Kjøp heller denne.

Signerer denne, fantastisk mølle som er latterlig kjapp å justere! :)
 
Jeg har verdens minste bryggeri. Får plass nesten bare på utpust. Har egentlig ikke plass til mølle, og med 25L batcer klarer jeg ikke å regne hjem en mølle. MEN, med en mølle ville jeg måttet oppholde lenger i bryggeriet. Og det vil jo helt klart forsvare enhver investering
 
Jeg tror ikke en slik greie ville vært ideelt uansett om man kunne stille riktig mm.

Dette kverner vel mer, enn knuser?

I det jeg vil kalle for mørk periode av den lille hjemmebryggerkarrieren min, nettopp pga følgende, så måtte jeg kjøre maltet via en industri-kaffekvern. Den kvernet, to skiver som kvernet mot hverandre. Bye bye utbytte, kontroll og ikke-stuck-mash. Maltkorn er harde, ikke-maltet korn er ikke like hardt.

Som med alt annet så er det optimale å ha noe som er laget for oppgaven, i dette tilfellet ei maltmølle.

Feil type utstyr til en billig pris, er fortsatt feil type utstyr :)
 
Tilbake
Topp