Oppskrifter Kinn Bryggeri

Angående den mulige effekten av å koke tre timer: https://brulosophy.com/2017/11/13/boil-length-pt-3-60-minutes-vs-180-minutes-exbeeriment-results/

Konklusjon, om du vil hoppe over lesinga: It would appear that when controlling for evaporation losses, length of the boil has minimal if any impact on overall beer character.

Det er tenkelig at utstyr (direktefyrte kobberkjeler) og kontroll av pH kan påvirke dette, men min enkle konklusjon er at så lenge vi bruker moderne utstyr på vanlig måte, har det liten eller ingen hensikt å koke lenge. Antakelig holder det med en halv time.
Der ser man! Mistenker at Kinn også holder koken til 60 max 90 minutter. Takk for info

Bresjnev/Nansen
Tykjen
OG 18,4 plato
FG 4,8 plato (noen batcher gått helt ned til 4)
64 EBC
76 IBU
7,5% ABV (flaskekarboniering økt abv også litt hopcreep)

Pils : 77,5%
Brown malt Thomas Fawcett: 15,5%
Black malt Thomas Fawcett: 7%
75 min boil

Magnum bittering: Avhengig av alpha av aroma humler.

15 min before end of boil
Fuggles 1 g per L

Whirlpool
Fuggles 0.5 g per L

Dry hop
Fuggles 1,25 g per L

Mash at 40- 65-78c
London Fog/London gjær
Kjøle til 19c gjære 20c

Vi har også brukt styrian goldings i Bresjnev.
Og ja, det er basert av Export Stout. Men vi ikkje koke så lenge fordi man få mailard reactions som smake av bringebær (til meg).

Bresjnev/Nansen
Tykjen
OG 18,4 plato
FG 4,8 plato (noen batcher gått helt ned til 4)
64 EBC
76 IBU
7,5% ABV (flaskekarboniering økt abv også litt hopcreep)

Pils : 77,5%
Brown malt Thomas Fawcett: 15,5%
Black malt Thomas Fawcett: 7%
75 min boil

Magnum bittering: Avhengig av alpha av aroma humler.

15 min before end of boil
Fuggles 1 g per L

Whirlpool
Fuggles 0.5 g per L

Dry hop
Fuggles 1,25 g per L

Mash at 40- 65-78c
London Fog/London gjær
Kjøle til 19c gjære 20c

Vi har også brukt styrian goldings i Bresjnev.
Og ja, det er basert av Export Stout. Men vi ikkje koke så lenge fordi man få mailard reactions som smake av bringebær (til meg).
Jeg likte den siste der. Ikke alle maillardreaksjoner er nødvendigvis gode!

Et lite spørsmål til deg: Måler dere DMS i ølene deres? Det er særlig DMS i pils jeg er opptatt av. Jeg kan ikke kjenne det i pilsen deres, men det hadde vært veldig interessant å vite nivået. (Noe må det antakelig være - men det er snakk om terskelverdier.)

Tilbake
Topp