Forskjell på co2 regulatorer

Jeg er ingen ekspert, men bortsett fra at den billige ser billigere ut, så gir den dyre deg mulighet til å sette individuelt forskjellig trykk på de fire utgangene (som kan være veldig nyttig) samt at den viser trykket i flaska, mens den rimelige vil gi samme trykk på alle.
 
Vet ikke konkret hva som er forskjellen mellom disse to produktene. Kanskje er den ene Lada, og den andre Audi?

Det du bør vurdere er om du har behov for å karbonere med 4 forskjellige trykk. Selv klarer jeg meg fint med enkel regulator,og justerer dem individuelt. Når et fat er ferdig karbonert, så kopler jeg fra. Hvis du ønsker å karbonere 4 fat (eller flere) på ulikt trykk samtidig, så er nok et slikt produkt noe å gå for ☺️
 
Ut fra det jeg ser her så kan begge ha forskjellige trykk på hvert fat. Forskjellen er 1000,-

Jeg gikk til slutt for en fordeler med 4 utganger som jeg koblet til en enkel regulator av god kvalitet. Ødlegger jeg regulatoren så har jeg en i reserve (kjøpt for 380,- på ali express som duger ved et nødtilfelle) . Kan kun karbonere på et trykk på alle men funker for meg..

Har desverre lært meg at kvalitet er det som duger når det gjelder regulatorer. Men send mesterbrygg en mail og spør om kvalitet og evt returrate på regulatoren. Hørest svaret greit ut så vet du selv om det er et alternativ for deg.

Easybrew
 
Jeg ble jo beroliget men samtidig nysgjerrig på det Tom sier. Hvis det er så enkelt å bare smette over fra fat til fat med 1 regulator så starter jeg selvsagt med det. Har jo forstått at å ha en pils, en hvete og en stout på trippel utgang med samme trykk vil bli en dårlig løsning :)

Sent fra min LG-D802 via Tapatalk
 
Hvis begge gjør det samme så hører det ofte sammen med kvalitet. Hvis sjappa er ærlig på prisingen sin. For. Eks som å kjøpe en bil fra Tyskland eller en fra Kina. Regulator er helst noe du kjøper en gang. Hvis den er ræva så kan det koste deg co2 i tillegg.
 
Jeg har jo en regulator jeg kan bruke da, en singel, ser ikke brukt ut!
9d1564f75511fb185c0db6ae72faa43d.jpg


Sent fra min LG-D802 via Tapatalk
 
Skal du ha samme trykk på alle fat og ikke vil ha "bryet" med å bytte på hvilke fat som er koblet til regulatoren, kan du jo også kjøpe en slik (billigere enn en ny regulator i alle fall):

https://www.bryggselv.no/fat-og-co2...ør/Co2-manifold-4-utganger-400351-p0000000633

Jeg bruker en sånn på min keezer (har regulator med to utganger der en går til manifolden og den andre til fat som skal ha markant annen karbonering enn resten, f.eks. en stout/mild eller saison).
 
Tilbake
Topp