Bryggerier som deler ut gjær

Godt å høre at det fortsatt er mulig å få hentet gjær hos Nøgne Ø. Er sikkert andre som også kan være interessert i dette.

Av ren nysjerrighet lurer jeg på hva som er best å oppbevare denne gjæren i og hvor lenge man kan oppbevare den i kjøleskap? Har noen glass med patentlokk som jeg ser for meg kan gjøre jobben.

850085
OBS, OBS!!!
En kamerat lagret gjær i et tett Norgesglass og det ble splintbombe!
 
Oh the puns. Det er vel bare tegn på at man har fått en vital og aktiv gjær, godt tegn. Ha alltid oppsyn med aktiv gjær og lett litt på lokket en gang i blandt.
 
Jeg mailet dere i fjor sommer angående kjøp av ingredienser, og fikk dette svaret fra Christina: "Vi har sluttet med salg av malt og humle – samt dele ut gjær fra gjæringskarene. Og når det kommer til gjæren, så ønsker vi å minimere sjansen for bakterier å komme inn i gjæringstanken. Og holder det så tett som mulig."

Gode greier at det fortsatt er mulig å hente gjær! Siden det tydeligvis er feilinformasjon ute: Er det fortsatt mulig å kjøpe malt, humle og flasker hos dere?

Beklager misforståelsen. Vi deler som nevnt ut gjær hver torsdag mellom 14.00 og 17.00. Alf er tilstede og vil hjelpe alle hjemmebryggere som kommer innom i dette tidsrommet. Vi selger også flasker (0.5 og 0.33), men dessverre ikke humle og malt. Ølbrygging.no i Grimstad har faktisk et bedre utvalg enn oss på dette. Ønsker du å hente gjær utenom den fastsatte tiden kan du ta kontakt med Alf Reidar Robstad på tlf: 922 50 706
 
Beklager misforståelsen. Vi deler som nevnt ut gjær hver torsdag mellom 14.00 og 17.00. Alf er tilstede og vil hjelpe alle hjemmebryggere som kommer innom i dette tidsrommet. Vi selger også flasker (0.5 og 0.33), men dessverre ikke humle og malt. Ølbrygging.no i Grimstad har faktisk et bedre utvalg enn oss på dette. Ønsker du å hente gjær utenom den fastsatte tiden kan du ta kontakt med Alf Reidar Robstad på tlf: 922 50 706
Gode greier!
 
Tilbake
Topp