Morten Sannerud
Norbrygg-medlem
Litt overraskende at utskjelte S-23 får 100g pakke? Eller hva sier du @gustavf ?Nå har de også fått 100g pakker hos Brewshop av noen få av gjærstammene sine
Vis vedlegget 67925
Perfekt! <3Nå har de også fått 100g pakker hos Brewshop av noen få av gjærstammene sine
Folk liker mango-IPA, så det har jo skjedd rarere ting i ølverdenen enn at noen brygger med S-23.Litt overraskende at utskjelte S-23 får 100g pakke? Eller hva sier du @gustavf ?
Om man vil brygge en heineken klone så er S-23 vitaltFolk liker mango-IPA, så det har jo skjedd rarere ting i ølverdenen enn at noen brygger med S-23.
I følge en kar fra Fermentis - Grant Lawrence - i en podcast om å bruke karakteren gjæren gir lager, skulle denne stamme fra "et veldig stort og kjent bryggeri i Kina". Det må vel være Tsingtao. Den produserer isoamyl acetat, men ikke mer enn at det gir et lite snev.For meg som foretrekker tørrgjær gleder jeg meg til å teste både BW-20 og W-68, kanskje sammenligne med WLP400 og Munich Classic, Jeg var faktisk litt skuffet over WLP300, men det skyldes nok bryggeren...
Nå har de faktisk lansert enda en ny gjær, en lager-gjær - E-30.
Vis vedlegget 66138
Ser ikke bort fra at de har lansert denne med Kold IPA i tankene. Skuffende at de ikke har tatt kontakt i grunn.Den produserer godt med andre estere, også. Kanskje noe å prøve i en NEIPA?
Jeg tenkte at det jo høres ut som Fermentis' versjon av Dahls.gjæren.Jeg må innrømme at jeg måtte le da jeg leste beskrivelsen av E-30 ("The optimal yeast to reveal the esters in Lager beers") - det er vel noe mange hjemmebryggere klarer å få til med gjærstammene som allerede finnes...