Nye versjoner av humle

gle1

Norbrygg-medlem
Ser bla. Ølbrygging lanserer både BBC og Incognito(flytende humle). BBC har jeg ikke hørt om, men incognito har vel vært på markedet en stund i statene. Noen som har erfaring med disse typene humle? I tillegg kom vel også Lupomax ifjor.

Hva er forskjellen, fordelene, ulempene?
 
Ser bla. Ølbrygging lanserer både BBC og Incognito(flytende humle). BBC har jeg ikke hørt om, men incognito har vel vært på markedet en stund i statene. Noen som har erfaring med disse typene humle? I tillegg kom vel også Lupomax ifjor.

Hva er forskjellen, fordelene, ulempene?
En åpenbar fordel er vel at du får mindre svinn, særlig når du bruker det flytende konsentratet (Incognito). Vanlige pellets suger jo opp veldig mye væske.

Jeg prøvde å finne ut hvorfor Incognito bare anbefales i wp, men fant ikke noe. Jeg kunne jo tenke meg at det kanskje ikke har glukosidase, enzymet som forårsaker hop creep, og i så fall ville det jo vært veldig interessant å tørrhumle med det.

Et annet spørsmål er hvor mye av disse produktene som trengs i forhold til vanlige pellets.

BBC er visst ekstra finmalt, og om det er noen fordel, er jeg usikker på.
 
Nå har jeg fått noen poser BBC fra Ølbrygging i hus. Citra, Mosaic, Centennial og Chinook.

Du skal få bedre utbytte av aromaoljene med dette produktet, i følge varebeskrivelsen. Noen som har erfaringer med det? Bør jeg eventuelt kutte ned på mengden for å få samme effekt som av vanlige pellets? (Lupomax skal du jo halvere mengden av.)
 
Tilbake
Topp