Amarillo
Norbrygg-medlem
Men du vasker ikke rør og porter før du kjører Star san gjennom? Star san er ikke et vaskemiddel og vil du ikke dra med deg øl fra stigrøret inn i neste fat?Da blir rør og porter rene
Men du vasker ikke rør og porter før du kjører Star san gjennom? Star san er ikke et vaskemiddel og vil du ikke dra med deg øl fra stigrøret inn i neste fat?Da blir rør og porter rene
det både rengjør og desinfiserer
Jo, tar det på keg washer med pbw sånn "inn i mellom". Men vasker ikke hver gang nei. Holder styr på fata med belgisk gjær så går det greit.Men du vasker ikke rør og porter før du kjører Star san gjennom? Star san er ikke et vaskemiddel og vil du ikke dra med deg øl fra stigrøret inn i neste fat?
Jeg ville ikke tatt sjansen på at et par liter kokende vann er nok til å desinfisere et helt fat. Temperaturen vil fort falle under 80 grader.
I et 19-liters fat?Har målt og holder godt over 90 i flere minutter
I et 19-liters fat?
Highway to Hell(es)…On the road to Helles!
Nydelig. Gamle klassikere skuffer aldri.
Sånt er så kjekt å ha stående. I dag pitcha jeg det meste av en starter. Så plukka jeg ut to flasker startervørter fra kjøleskapet og heiv oppi kolben til det som var igjen, og satte det bare rett på rører'n. Så blir det Arrogant Bastard med den gjæren om et par dager.
I etterpåklokskapes klare lys, ser jeg at jeg burde kanskje hatt mere fribord eller en blow off eller noe slikt. På den annen side, det er bedre å være etterpåklok enn å ikke være klok i det hele tatt.Fin i farta humlesus fra i går...
Vis vedlegget 71188
Var det den du dumpa rett på kaka? I så fall burde ikke det der komme som noe sjokk !I etterpåklokskapes klare lys, ser jeg at jeg burde kanskje hatt mere fribord eller en blow off eller noe slikt. På den annen side, det er bedre å være etterpåklok enn å ikke være klok i det hele tatt.