• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Til Salgs 15m 1/2" RF spiralkjøler

1.jpg Selger spiralkjøleren min. Den er for stor for oppsettet mitt i den forstand at den senker temperaturen under kok for mye når jeg har den oppi. Jeg kjøler ned 16L ca. Tror den er rå til 25L og bra til 36L og funker nok grei til 50L.

Målene på "kroppen" er 26x26cm. Men den har fått en liten sprekk i koblingen, som gjør at det drypper litt. Det har ikke plaget meg nevneverdig men jeg vil anbefale en potensiell kjøper å finne 1/2" klemringskoblinger, kappe av det som sitter der og sette på nye. Obs. Det er 1/2", altså 12.7mm OD, ikke 12mm.

Ser for meg 1300 pluss evt frakt. Da har jeg "slått av" 200 for klemringskoblinger og litt arbeid det koster kjøper. Tilsvarende dim fra BS koster 2290 ny. Denne er brukt siden september/oktober. De flekkene på den er bare at den ikke er rengjort etter siste økt.
 
Eller at du lar det stå i kjelen fra start til tapping til gjærkar er ferdi.
Jeg gjør det, det forenkler hele greia :)

Eller kanskje det kan gå noen liter varmt vann gjennom før den senkes i kokende vørter? Har ikke prøvd det selv, men opplevde det samme som TS når jeg lagde mindre batch.
 
Eller kanskje det kan gå noen liter varmt vann gjennom før den senkes i kokende vørter? Har ikke prøvd det selv, men opplevde det samme som TS når jeg lagde mindre batch.

Har prøvd det og men det kom under bryggeritabber, og tømme en bereder gjennom kjøleren, heldigvis bare en 20 liters. :)
 
Tilbake
Topp