2 dagers brygging?

Hallo

Jeg er en ganske fersk brygger som opplever at det er litt vanskelig å få tid til å brygge 6 timer i strekk.

Jeg har en beer brew 60 som jeg har rukket og brygge noen hundre liter med, fungerer utmerket forøvrig.

Men jeg merker at det er litt krevende å få satt av 6-7 timer i strekk for en bryggerunde.

Mitt spørsmål er som følger: Er det fornuftig/mulig og meske en dag og la vørteren stå til dagen etter for så og brygge ferdig ølet?

Dette vi da gjøre det mulig og brygge litt etter jobb uten og ende opp trøtt dagen etter?

Noen som har synspunkter i denne sammenhengen.

Takk for raskt svar.

Flott, dette hjelper mye.

Forstår jeg riktig at vørteren må stå med en temperatur på over 75 grader frem til man tar fatt på neste steg i prosessen?

Eller holder det og varme opp til denne temperaturen før man lar vørteren kjølne til neste dag?

Beklager dumt spørsmål som det sikkert allerede finnes svar på forumet.

Jeg greier ikke og søke frem noe angående dette temaet, noen forslag til søkeord?

På forhånd takk

Nei, oppvarmingen er bare for å ta livet av eventuelle ulumskheter før man forlater vørter med lokket på, så min hadde sunket til 40-50 tallet et sted dagen etter mener jeg å huske.

Er litt kronglete å søke her, jeg foretrekker google faktisk. Bare skriv det du vil søke etter i google bar og legg på "site:forum.norbrygg.no", liker bedre treffene jeg får da. Søkte etter "koke dagen etter" som man ser fra linkene jeg la ved :)

Tilbake
Topp