4 liters growler fra olbrygging.no

Jeg har 2 stk 4L growler med både stål-tappesystem med regulator og piknik-tappesystemet i plast.
Ståltapp og regulator, samt pikniksystem kjøpt hos olbrygging.no, samt 1 growler kjøpt derfra.
1 growler kjøpt hos hobbybryggeren.no(fra forrige eier)

Piknik-systemet er laget i svært billig og svak plast, og ble ødelagt når jeg forsøkte å skru regulatoren på. Derfor ble det bestilt ståltappesystem. Mottok det i går, og det virker veldig solid. Har derimot ikke fått testet det ennå.

Har øl stående til naturlig karbonering på disse to nå, med 4g/l sukker. Er veldig spent på hvordan det blir å faktisk tappe fra disse, og har forsøkt å finne mer info om dette fra andre som har erfaringer å dele.
 
CO2-patroner kjøpte jeg forresten hos biltema. Ligger under MC-deler. 3-pakk for ~65 kroner tror jeg. Regulatoren som olbrygging.no støtter også 74 grams patroner men de er noe dyrere, om man regner pris per gram co2. Kunne aller helst tenkt meg en overgang av et eller annet slag sånn at jeg kunne brukt de 425-grams AGA-patroner, da de vil bli vesentlig rimeligere i bruk over tid. Kommer nok til å forsøke karbonering med co2-patron en gang i fremtiden, for nysgjerrighetens skyld
 
Tilbake
Topp