7 Fjell Vinter

Hei!
Lurer på å velge Vinter fra 7 Fjell som neste brygg. Dette er jo nesten en juleøl i seg selv men er det noen som har brygget denne med tilsetninger av "juletypen"?
Den er jo snadder i utgangspunktet men tenkte å gjøre den enda mer julete. På den annen side er jeg jo redd for å ødelegge en allerede superb øl.

Mange som brenner seg på julekrydder har jeg lest. Vær forsiktig, du kan jo ødelegge en super ale. Smak av jul i juleøl er fra malten og normalt ikke krydder.

Jeg går med en plan om å brygge Vinter med en belgisk gjær, håper det kan gi noen subtile fruktige toner som kan være med å gi en ekstra dimensjon.

Jeg går med en plan om å brygge Vinter med en belgisk gjær, håper det kan gi noen subtile fruktige toner som kan være med å gi en ekstra dimensjon.
Spennende, men jeg er nok ikke på gjæreksperimenteringsnivå enda :)
(I tillegg knyter det seg i meg hver gang jeg hører noe som omhandler belgisk i sammenheng med øl)

Kjør på med belgisk gjær, men jeg kan love at den kommersielle versjonen ALDRI vil bli brygget med julekrydder.
Ville selvfølgelig aldri falt meg inn å gjøre det!
*skjuler diskret en pakke nelikker og litt appelsinskall bak ryggen*

Den hører til i kategorien som heter "Det ølet Gahr aller helst drikker til pinnekjøttet til jul".
Hvis du må kategorisere den, vil det kanskje passe med en India brown ale, eller noe sånt. Jeg tenkte ikke på noen bestemt øltype da oppskriften ble laget.

India Brown Ale høres ikke mye ut som vinterøl,
men at det passer til pinnekjøtt tviler jeg ikke på

Hei. Hvor finner jeg oppskriften på 7 fjell vinter? Mener jeg så den her inne en dag, men finner den ikke igjen. Har også lyst å brygge denne :)

Edit. Fant den på nettsiden til 7 fjell :)

Edit. Hvilken tørrgjær kan anbefales til denne?

Sist redigert:
Hei. Hvor finner jeg oppskriften på 7 fjell vinter? Mener jeg så den her inne en dag, men finner den ikke igjen. Har også lyst å brygge denne :)

Edit. Fant den på nettsiden til 7 fjell :)

Edit. Hvilken tørrgjær kan anbefales til denne?
Hvor på nettsidene?

Joda. Jeg greier å se lenkeneo_O. Det jeg mener er: hvor på nettsiden til 7 fjell kan man se oversikt over alle oppskriftene....

Tilbake
Topp