Noen ganger må man unngå alkohol pga bilkjøring eller annet og det er greit med Clausthaler eller Munkholm. De er definert som alkoholfrie, under 0.7% alkohol har jeg forstått. Har noen en oppskrift og fremgangsmåte på noe sånt?
Eg har for min del ikkje laga alkoholfritt - men eg har fleire gonger laga lettare øl. Det gjer eg ved å vatna ut mesken slik f.eks. Lervig gjer når dei lagar Johnny Low. Typisk lagar eg f.eks. ein APA/IPA og om eg skulle ha meska med 5 kg malt så brukar eg 7.5 kg malt. Så tar eg 1/3 av det eg har meska til side og blandar det med like delar vatn og kokar som vanleg. Tilset bitterhumle og doblar aromahumle. Den andre 2/3 lagar eg vanleg IPA av.
Eg trur kanskje at du kan blanda det ut enno meir og laga enno svakare øl? Det kunne kanskje vera greit å prøva? Det hjelper kanskje om du har ei oppskrift som gjev ein god del maltsmak i utgangspunktet - aromahumle kan ein alltids auka på med.
Eg likar det sjølv godt bittert så eg har kanskje litt meir humling for at det skal bli bittert og gjerne også meir enn dobbelt med aromahumle Johnny Low er f.eks. ifølgje Mike Murphy på Lervig ein Lucky Jack som er nedvatna og så er det brukt omlag dobbelt med aromahumle.
I min siste lettøl (25 liter) har eg f.eks.
1,6 kg Lager
1 kg Pale
150 gram caramel 20 ebc
100 gram crystal 150 ebc
100 gram kveitemalt
50 g simcoe 60 min
30 g centennial 10 min
50 g cascade 1 min
20 g centennial 1 min
california ale gjær
og så har eg tørrhumla med 100 gram cascade.
Ender vel då på ca. 2,5 % -- er jo nesten alkoholfritt det med omsyn på kva som ellers vert bryggja av Norbryggjarar...
Mange gode råd i tråden. Å avbryte gjæringa er vel greit nok, men det må da bli i søteste laget. Kunne vel gjære det helt ut og varme det opp til 80 grader. Da skulle vel alkoholen fordampe etter en tid. (Kanskje jeg skal stikke innom Mack i Nordkjosbotn og drive litt industrispionasje )Har ikke det, men Mikkeller mente det var det vanskeligst ølet han hadde laget. Tror han nevnte to år utvikling i boken. En måte er å bryte gjæringsprosessen når gjæren har satt smak, men før nevneverdig alkohol er produsert.
Interessant om noen har testet noe på dette.
--
Over mitt lik!Kansje en dag får vi spørsmålet "bestefar/bestemor er det sant at det var alkohol i øl når du var ung?".
Ja, nettopp. Da ble det litt lysere, tror jeg. Tror jeg skal se litt nærmere på fat jeg...
Men en annen ting vedr. gjær og bunnfall: Bunnfall i mange øl (deriblant fra Ægir) skal ikke helles ut i glasset fordi det ødelegger smaken. Men f. eks. i Weissbier skal bunnfallet følge med i glasset, for hvis ikke det kommer med så smaker det ikke slik det skal. Men det er jo like herlig gjær som ligger å godgjør seg der også?
Kanskje feil tråd å få svar på bunnfall her, men er veldig takknemlig for svar.