• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Alternativ til Cornelius Ball lock eller Pin lock

Siden det er lite brukte fat å oppdrive for øyeblikket så har det kommet opp ett alternativ. Kan dette være ett fullgodt alternativ?

Kan tenke prisen på disse vil komme på rundt 450,- inkludert MVA. Fatene har G kobling på stigrør og er lik "Bryggeri" fatene på 30 og 50L

G koblingene  kommer og på ca 450,-.

Fatene måler H ca 42cm D ca 28cm.


"Vanlige" Corneliusfat måler:

NC Høyde: ca 63,5cm, Diameter: 20,5cm

CC Høyde: ca 56cm, Diameter: ca 23cm

NB!!!!!! Dette er ikke fat som er tilgjengelig nå, bare for å høre om det er noe interesse.
 

Vedlegg

  • 20L fat med G kobling.jpg
    20L fat med G kobling.jpg
    1,2 MB · Sett: 488
  • 20L Fat G kobling Topp.jpg
    20L Fat G kobling Topp.jpg
    152,9 KB · Sett: 485
Litt skeptisk, men jeg er jo nybegynner på fat..
Er ikke de koblingene litt upraktiske da?
 
Disse er neppe aktuelle for noen som har corneliusfat i dag, med tanke alle ulempene det medfører å ha to typer fat i bryggeriet. Jeg vil heller ikke anbefale noen å bygge opp et nytt fatanlegg basert på G-kobling, uten å tenke seg nøye om. Fatene er uten vaskeåpning, koblinga kan være upraktisk å åpne og det er vanskelig tilgang til reservedeler. Dersom man senere skal ha flere fat, er det heller ikke spesielt lett å få tak i.
 
Enig. Virker på meg som en viss leverandør sitter inne med en del fat-typer som er vanskelig å omsette og som de vil bli kvitt ;)
NC og Jolly med ballock er nok det som folk vil ha, og jeg har heller ikke problemer med å skaffe slike i god kvalitet.
Heldigvis er ikke Candirect eneste alternativ...
 
"Lite fat og oppdrive" ?????
Den skjønte jeg ikke. Har det ikke akkurat vært en fellesbestilling med forhåndsbetaling hos Bryggeland?
 
Ketil skrev:
"Lite fat og oppdrive" ?????
Den skjønte jeg ikke. Har det ikke akkurat vært en fellesbestilling med forhåndsbetaling hos Bryggeland?