alternative humleposer

I enkelte xBmt har det vært diskutabelt om de har innført variablen på en slik måte at det er den, og bare den, som utgjør forskjellen i sluttresultatet. Om du ikke kan påpeke noe spesifikt for den aktuelle testen synes jeg imidlertid ikke det er relevant hva noen har ment om en tidligere test.
For ordens skyld - Jeg har *aldri* sagt at Blülosofene er uvitenskapelige, det er det andre en meg som har gjort. jeg har stor tro på det å stille spørsmål ved "vedtatte sannheter" og bastante utsagn om det ene eller andre uten å legge ved dokumentasjon. Det var vel egentlig mitt poeng her...
 
Etter hva jeg kan se etter en kjapp skumlesning så snakker den om tørrhumling og ikke under kok. Det kommer ikke klart frem av første post her om det er bruk ved tørrhumling eller ifb kok det spørres om. Hvis OP spør om råd ifb kok, blir det vel meningsløst å bruke en undersøkelse som undersøker effektene ved tørrhumlinng som underlag for uttalelsen om at man får dårligere utbytte ved bruk av humleposer. Og tilsvarende blir den desto mer relevant om OP snakket om tørrhumling.

Kanskje trådstarter kan utdype hva spørsmålet egentlig var ?
 
Brülosofene har tidligere blitt "stemplet" som uvitenskapelige her i forumet i en annen tråd, men det du refererer der tyder på at det ikke har så mye å si. Hopsteiner virker jo seriøse, men siden jeg ikke har lest hverken boka eller testen det refereres til - er det på hjemmebryggskala eller industri-skala de har testet. Regner jo med at det er forskjell på humle i kilovis og humle i gram...
Jeg har fått ganske stor sympati for dem etter hvert, sjøl om det ikke er alle xbeerimentene som er like gode. Og de gjør jo klart oppmerksom på at de ikke har ambisjoner om å drive vitenskap.

Her synes jeg det er en svakhet at de ikke sier noe om hvor store humleposene var. Det vil jeg tru er en veldig viktig variabel. Du kan nok vanskelig generalisere disse resultatene. Det gelder forøvrig Hopsteiner-forsøket, også, så vidt jeg kan se i farten.

Jeg har en pose med poser som jeg kjøpte på Bryggselv i sin tid. De mener jeg er såpass små at jeg tør å si at du vil få dårlig utbytte med dem om du fyller dem med en normal tørrhumlingsdose. Men jeg kan strengt tatt ikke si at jeg veit det.
 
Jeg har fått ganske stor sympati for dem etter hvert, sjøl om det ikke er alle xbeerimentene som er like gode. Og de gjør jo klart oppmerksom på at de ikke har ambisjoner om å drive vitenskap.

Her synes jeg det er en svakhet at de ikke sier noe om hvor store humleposene var. Det vil jeg tru er en veldig viktig variabel. Du kan nok vanskelig generalisere disse resultatene. Det gelder forøvrig Hopsteiner-forsøket, også, så vidt jeg kan se i farten.

Jeg har en pose med poser som jeg kjøpte på Bryggselv i sin tid. De mener jeg er såpass små at jeg tør å si at du vil få dårlig utbytte med dem om du fyller dem med en normal tørrhumlingsdose. Men jeg kan strengt tatt ikke si at jeg veit det.
Og så er det ingen ting som sier at du ikke kan bruke flere poser heller :) Mener å huske at de snakket om det i en podcast jeg hørte på for litt siden.
 
Og så er det ingen ting som sier at du ikke kan bruke flere poser heller :) Mener å huske at de snakket om det i en podcast jeg hørte på for litt siden.
Nei, konklusjonen er vel bli at en bare må se hva som funker. Men som sagt; pose og pose er ikke nødvendigvis det samme :). Og en skal i alle fall være oppmerksom på at humla sveller kraftig,så en unngår å putte for mye i en for liten pose. Det har jeg gjort, og dét funker ikke.
 
Jeg er helt fersk på forumet og med ølbrygging, men er snart klar for første forsøk.

Men det er alltid et men... Jeg hadde tenkt å bruke humleposer, og den lokale bryggeutstyrs pusheren er helt utsolgt. Er det noen som har ideer for alternativer?
Kjøp BH poser på Cubus , er det beste, kjøp store
 
Tilbake
Topp