Amerikanske produkter på norsk strømnett

Marius K.

Norbrygg-medlem
Jeg har en unitank fra Spike og vurderer nå også å kjøpe kjøle/varmesettet deres. Varmedelen trekker 80 watt og jeg har forstått det slik at jeg kan koble den i stikkontakten hjemme om jeg kjøper en transformator på minimum 80 watt som konverterer 110 til 220/230V, som f. eks. denne:

https://www.kjell.com/no/produkter/...tere/transformator-110-vac-til-230-vac-p44101

Når det gjelder pumpen til kjølingen så er jeg usikker på hva jeg trenger. Jeg har forhørt meg om hvor mange watt den trekker, men ikke fått tilbakemelding enda. Det står at den går på 12v DC, og ikke AC. Hva trenger jeg for å kjøre denne på det norske strømnettet?

https://spikebrewing.com/collections/conical-accessories/products/cooling-pump-1
 
Nei, generelt sett må man jo transformere andre veien. Du trenger en som tar spenninga ned fra 220 til 110. Den du linker til er for å bruke "norske" produkter på det amerikanske strømnettet.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
 
Nei, generelt sett må man jo transformere andre veien. Du trenger en som tar spenninga ned fra 220 til 110. Den du linker til er for å bruke "norske" produkter på det amerikanske strømnettet.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Det var jeg som blingset, det var denne jeg skulle linke til:

https://www.kjell.com/no/produkter/...nkvoVciLPv2jBk_ReTcuONDPTYP80erRoCv8oQAvD_BwE

Det jeg lurte på var i grunn hva jeg gjør med den pumpen som er spesifisert som 12V DC?
 
[QUOTE="Marius K., post: 462898, member: 10018"

Det jeg lurte på var i grunn hva jeg gjør med den pumpen som er spesifisert som 12V DC?[/QUOTE]
12V DC er Direct Current, det er det samme som er i biler. du trenger i tilfelle er omformer fra 220V til 12 V.
 
[QUOTE="Marius K., post: 462898, member: 10018"

Det jeg lurte på var i grunn hva jeg gjør med den pumpen som er spesifisert som 12V DC?
12V DC er Direct Current, det er det samme som er i biler. du trenger i tilfelle er omformer fra 220V til 12 V.[/QUOTE]

På bildet av pumpen følger det med en omformer. Den har plugg for amerikansk nett, men ofte tåler disse omformerne 110-220 V. Ville spurt om hvilke spesifikasjoner denne har, Evt. få et bilde av teksten på den. Kan den omforme opp til 220V trenger du bare overgang til pluggen.
 
Det er ikke en omformer... det er en reisestikkkontakt, eller bommer jeg helt her.

Den gjør ingenting med strømmen/spenningen, den sørger kun for at pluggene passer. Apparatet som benyttes med denne må tåle vår 230v system!
 
Det er nok feil etter en test på vekta som har en adapter som er fra usa og de bruker 110v der.Jeg har nu vekta på strøm og det skal ikke gå med 230 på 110.Jeg er så gammel at jeg husker strøm inn på data hade en bryter der du måtte velge om du hade 230 eller 110 og det var mye moro med den vis den sto på110
 
Der bommet jeg den adapter til vekta går fra 100 til 240 så det er mulig at den ikke gjør noe med strøm.Men jeg liker den fordi nu vil vekta ikke slå seg av og da kan jeg bruke den til det som var planen
 
Det er nok feil etter en test på vekta som har en adapter som er fra usa og de bruker 110v der.Jeg har nu vekta på strøm og det skal ikke gå med 230 på 110.Jeg er så gammel at jeg husker strøm inn på data hade en bryter der du måtte velge om du hade 230 eller 110 og det var mye moro med den vis den sto på110
Generellt sett så er alle nyere adaptere beregnet for 110-240V, uansett hvor i verden de er kjøpt. Det vil også stå på adapteret om den kun tar 110V.
Erfarte forresten også at jeg måtte bruke adapteret på denne digitale vekta da den slo seg av flere ganger under fylling av fat ved ren batteridrift.
 
Generellt sett så er alle nyere adaptere beregnet for 110-240V, uansett hvor i verden de er kjøpt. Det vil også stå på adapteret om den kun tar 110V.
Erfarte forresten også at jeg måtte bruke adapteret på denne digitale vekta da den slo seg av flere ganger under fylling av fat ved ren batteridrift.
Det var det med fat som var planen her
 

Similar threads

Tilbake
Topp