Med den nye kokekjelen på plass (som ikke får plass i nærheten av avtrekksvifta på kjøkkenet) merket jeg at det er ganske mye fukt som slippes løs i rommet under koking av vørter... Det lå vanndråper i taket i området over kjelen, selv om jeg hadde åpen både ytterdør og altandør og fikk litt gjennomtrekk, så jeg vurderer å lage meg avsug av ett eller annet slag.
Er det noen som har erfaringer med dette? Jeg tenkte å kjøpe for eksempel en rørvifte fra clas ohlson, få tak i noe fleksibel slange som passer (100 mm), og lage noe traktlignende over kjelen, og suge dampen rett ut vinduet. Spørsmålet mitt er om det vil være nok effekt i vifta (som er oppgitt til 93 m^3 pr time), eller om jeg bør se meg om etter noe kraftigere?
Alle ideer og innspill er selvfølgelig velkomne
Er det noen som har erfaringer med dette? Jeg tenkte å kjøpe for eksempel en rørvifte fra clas ohlson, få tak i noe fleksibel slange som passer (100 mm), og lage noe traktlignende over kjelen, og suge dampen rett ut vinduet. Spørsmålet mitt er om det vil være nok effekt i vifta (som er oppgitt til 93 m^3 pr time), eller om jeg bør se meg om etter noe kraftigere?
Alle ideer og innspill er selvfølgelig velkomne