Forvirret
Norbrygg-medlem
Lager trolig en porter i morgen og det blir den første av den sorten.
Basemalt er tenkt Maris Otter og kanskje litt havregryn. Har diverse spes malt men kunne tenkt å bruke noe Cafe light og evt Abbey fra Castle. Har div cara/crystal fra 20 og opp til 300 EBC. Evt smakstilsettinger begrenses til kanel og eller vaniljestenger.
Ølet vil bli brukt sammen med søte kaker.
-Hadde noen,før jeg fikk smake selv, sagt til meg at øl kunne være bedre enn kaffe til kaker, så hadde jeg visst det var flere enn meg som kunne kalle seg Forvirret
Hva med
3300g MO
500g havregryn
400g Cafe light
400g Abbey
400g Crystal 120
200g spes B
150g Carafa 1 special
Juster av hjerten lyst, overnevnte er fri fantasi. Humles med EKG (og kanskje litt Cascade?). Us-05.
Meskes litt lavt pga mengde spes malt. OG rundt 1.065 og 50-60IBU ??
Basemalt er tenkt Maris Otter og kanskje litt havregryn. Har diverse spes malt men kunne tenkt å bruke noe Cafe light og evt Abbey fra Castle. Har div cara/crystal fra 20 og opp til 300 EBC. Evt smakstilsettinger begrenses til kanel og eller vaniljestenger.
Ølet vil bli brukt sammen med søte kaker.
-Hadde noen,før jeg fikk smake selv, sagt til meg at øl kunne være bedre enn kaffe til kaker, så hadde jeg visst det var flere enn meg som kunne kalle seg Forvirret
Hva med
3300g MO
500g havregryn
400g Cafe light
400g Abbey
400g Crystal 120
200g spes B
150g Carafa 1 special
Juster av hjerten lyst, overnevnte er fri fantasi. Humles med EKG (og kanskje litt Cascade?). Us-05.
Meskes litt lavt pga mengde spes malt. OG rundt 1.065 og 50-60IBU ??