Barley crusher

Ja, jeg bruker den og er fornøyd!
Sveiving ble kjedelig i lengden så jeg bruker den
med en elektrisk drill
 
Vi bruker den og er hæppi. Ingen problemer etter 14 brygg. Kverner for hånd, selv om det er litt tungvindt.

Bruker stort sett standardinnstillingen på 1 mm.
 
Jeg bruker den også - med drill.
Standardinnstilling her også.
Funker som bare det - og er i grunnen kjempefornøyd !
 
Yeeees, da blir det nok den på meg snart... Men jeg lurer på hva slags utbytte dere får fra meskingen med standard innstillingen? Noen som har regnet det ut?
 
Jeg kjøpte også en Barley Crusher i våres. Første gang jeg brukte den skulle jeg brygge en Wit med en god porsjon hvetemalt. Jeg syntes det var urimelig tungt å sveive og økte umiddelbart avstanden mellom valsene. Da jeg senere kvernet pale-malt gikk det veldig lett, så det jeg har konkludert med at det er forskjellig hardhet på malttypene.
Tilbake til avstand mellom valsene, så har jeg beholdt den litt større avstanden, og ligger på et utbytte i overkant av 80% - på tross av at jeg er nybegynner med bryggeoppsett under utvikling.
Etter siste brygging har jeg bestemt meg for å prøve ytterligere økning i avstanden mellom valsene fordi jeg tror malten knuses mer enn det som er ideelt. Det er enkelt å justere, så ingen grunn til ikke å eksperimentere litt.

RH
 
Jeg har slitt ut 2 stk fulstendig, byttet til annen mølle nå.
Er ikke den mest slitesterke hvis du er litt ivrig...

Utbytte blir like bra fra denne som hvilken som helst annen.
 
Jeg bruker denne. Trinnløs med to ruller. Mølla er enkel å justere, jeg bruker en følekniv for å få rett avstand mellom valsene. Har laget trakt av en 5-liters vannflaske. Patenten min ser ut som den er hentet fra et søppelspann, men den kostet med null og niks...
 
Nøisom skrev:
Jeg har slitt ut 2 stk fulstendig, byttet til annen mølle nå.
Er ikke den mest slitesterke hvis du er litt ivrig...

Utbytte blir like bra fra denne som hvilken som helst annen.

Med andre ord er crankandstein å anbefale?
Vurderer speidel om dagen og trenger isåfall også en mølle. I såfall må jeg også slenge på base + hopper og muligens en sviev... Ser jo da at barleycrusheren er mye billigere (alt inkludert?) :help:
Hvor mye blir moms/toll på slikt?
 
Jonask skrev:
Nøisom skrev:
Jeg har slitt ut 2 stk fulstendig, byttet til annen mølle nå.
Er ikke den mest slitesterke hvis du er litt ivrig...

Utbytte blir like bra fra denne som hvilken som helst annen.

Med andre ord er crankandstein å anbefale?
Vurderer Speidel om dagen og trenger isåfall også en mølle. I såfall må jeg også slenge på base + hopper og muligens en sviev... Ser jo da at barleycrusheren er mye billigere (alt inkludert?) :help:
Hvor mye blir moms/toll på slikt?


Kan jo ikke si at BarleyCrusheren er noe dritt, det er vel heller jeg som har brukt den litt anderledes enn den var tenkt til.?
Knuser ca 25kg i slengen og det burde den tåle.

Det som er svakheten på de jeg har drept er serrateringen på valsene.
Etter en stund blir de "mindre" skarpe og valsen blir bare stående å spinne uten å dra ned malten.
(jeg har ikke brukt den til stenknuser !)
 
Jonask skrev:
Hvordan forholder BC seg til dette mtp livstidsgarantien?


Aner ikke...
Har ikke prøvd å reklamere, men antar de stiller opp uten å mukke.

Du må nok stå for frakten selv tror jeg.
 
Tilbake
Topp