Beer Engine 1/4pt eller 1/2pt?

Jeg var i England sist helg, fikk med med hjem en Beer Engine av type Angram ½ pt bestilt fra www.beerengines.com som jeg har funnet anbefalt her. Denne hadde jeg betalt 115 GBP pluss 15 GBP i frakt til hotellet der jeg bodde. Jeg spurte først etter 1/4pt men de hadde de ikke inne, de anbefalte faktisk 1/2 pt fordi den "is better for getting a well presented pint". Prøvde den med vann da jeg kom hjem og fant ut at 3 drag ga ca 4,5 l. Høres dette fornuftig ut? Hvor mye får dere som har 1/4pt ut?
 
Lekker  :)

4,5 liter på 3 drag hørtes mye ut, du burde ha fått ca 1,5 pint.
Har selv en 1/4 pint som gir meg en 1/4 pint pr drag.
 
På 3 drag men en 1/2 pint så bør du få 0.85 liter.
3 drag med en 1/4 int skal gi 0.43 liter.
Det kan nesten høres ut som at du har fått en 1/4 pint pumpe...

Fordelen med en 1/4 pint er at det er en mindre mengde øl som står og blir varm.

Du kan forsøke måle hvor stor den beholderen på pumpen er.
 
Fin kran! Men husk å vaske den etter bruk, ellers så kan det bli vanskelig å vaske pumpehuset. Fikk du flere ulike 'sparklers' med på kjøpet (disse krantutene som kan gi ulike typer skum)?
 
Den er 1/2pt etter det jeg har sjekket , det stemmer med 34 cm som vist på tegningen her:
http://www.angramltd.com/main.php?page=co&section=handpumps
Målte også volumet utvendig  med ltt fratrekk for isolasjon etc havner jeg i underkant av 0,3 l. Har vel dratt inn litt luft under testen min.

Det fulgte med en sparkler, litt store hull virket det som, men har ikke prøvd den med øl enda.
 
Tilbake
Topp